اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

استقبال از دور جدید طرح ملی تلاوت/ برگزاری دور مقدماتی با حضور ۷۰۰ نفر

دور جدید «طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا» به دلیل شیوع کرونا بر بستر فضای مجازی کار خود را آغاز کرد و در گام نخست استقبال کم‌‌نظیری از این طرح شد.

استقبال از دور جدید طرح ملی تلاوت/ برگزاری دور مقدماتی با حضور ۷۰۰ نفر

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس دور جدید «طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا» به دلیل شیوع کرونا بر بستر فضای مجازی کار خود را آغاز کرد و در گام نخست استقبال جالبی از نام‌نویسی در این طرح شد.

حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت قرآن در گفت‌وگو با فارس درخصوص دور جدید طرح گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ به دلیل محدودیت اجرای دوره‌ها در همه شهرستان‌ها و برای بهره‌مندی عموم مردم در سراسر کشور به فکر برگزاری دوره‌های غیرححضوری و مجازی افتادیم که با شیوع کرونا این کار سرعت گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا سامانه‌ای طراحی کردیم تا از طریق آن کار جذب قرآن‌آموز و برگزاری دوره‌ها انجام شود و با انجام این کار نام‌نویسی دور جدید آغاز شد.

مشارکت ۲۸ استان در دور جدید طرح ملی تلاوت

مقدم‌کیا با اشاره به استقبال از دور جدید طرح ملی تلاوت گفت: پس از پایان نام‌نویسی، بیش از ۷۰۰ دختر و پسر نوجوان مستعد در تلاوت قرآن کریم از ۲۸ استان برای دوره‌های جدید انتخاب شدند که در ادوار مختلف طرح بی‌نظیر بود و به این ترتیب مرحله اول آغاز شد.

برگزاری دوره‌‌های دختران در همه استان‌ها

دبیر طرح ملی تلاوت درباره رده‌های سنی نوجوانان حاضر در طرح گفت: دوره‌های طرح ویژه پسران ۸ تا ۱۴ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود، البته دوره‌ه‌ها تا دو سال قبل فقط ویژه پسران بود اما به دلیل درخواست‌های مکرر از سال قبل دوره‌هایی ویژه دختران هم به طرح افزوده شد که ابتدا در ۵ استان اجرا و امسال در همه کشور دوره‌های دختران برگزار می‌شود.

وی از همکاری دیگر‌ نهاد‌ها در اجرای طرح خبر داد و گفت: این طرح با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و این عزیزان کمک‌های فراوانی به دبیرخانه‌ طرح ملی تلاوت داشته‌اند.

آغاز دوره‌های اصلی از بهمن‌ماه

دبیر طرح ملی تلاوت دباره نحوه برگزاری دوره‌ها گفت: ابتدا دوره مقدماتی به عنوان پیش نیاز برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود و بهمن‌ماه آزمون پایانی این دوره برگزار و برگزیدگان در دوره‌های اصلی شرکت‌ می‌کنند که ترم اول آن از نیمه بهمن آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد. این دوره‌ها دو ساله است و برگزیدگان طی چهار ترم تحت آموزش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول