اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری محافل مجازی قرآن با حضور نخبگان طرح ملی تلاوت/ آغاز از حرم امام رضا (ع)

محافل مجازی قرآن کریم باحضور نخبگان نوجوان حاضر در طرح ملی تلاوت از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری محافل مجازی قرآن با حضور نخبگان طرح ملی تلاوت/ آغاز از حرم امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس محافل مجازی قرآن کریم به همت ستاد طرح ملی تلاوت و با حضور قاریان نوجوان قرآن کریم برگزار می شود.

حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با فارس با اعلام این مطلب گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با شیوع ویروس کرونا طرحی با عنوان خانه‌های نورانی راه‌اندازی کرد که طی آن قاریان ممتاز و بین‌المللی در فضای مجازی به تلاوت می‌پرداختن و مرحله اول طرح خانه‌های نورانی به این صورت برگزار شد.

حضور قاریان نوجوان در محفل مجازی قرآن/ محفل اول از حرم امام رضا (ع)

وی ادامه داد: برای مرحله دوم پیشنهاد دادیم طرح خانه‌های نورانی باحضور قاریان نوجوان و نخبه طرح ملی تلاوت به صورت مجازی برگزار شود و در این راستا طبق هماهنگی با قاریان نوجوان طرح ملی تلاوت کار را از حرم امام رضا (ع) آغاز کردیم.

مقدم‌کیا درخصوص نحوه اجرای این محافل گفت: قاری قرآن در شهر خود حضور دارد و مجری در مشهد است و به وسیله ارتباط زنده تصویری محفل قرآنی را هدایت و از قاری برای تلاوت دعوت می‌کند.

حضور اساتید قرآن در محفل

دبیر طرح ملی تلاوت ادامه داد: برای تنوع‌بخشی به برنامه اساتید مطرح قرآن کشور هم در استودیوی اصلی حضر پیدا می‌کنند و گفت‌وگو با این عزیزان از جمله آیتم‌های برنامه است.

اجرای برنامه در شب‌های ماه رمضان از ساعت ۱۰:۴۵

وی از برگزاری محفل در همه شب‌های ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این برنامه هرشب از ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه برگزار و از طریق فضای مجازی به صورت زنده و مستقیم پخش می‌شود. همچنین این برنامه از طریق پیج خانه‌های نورانی در اینستاگرام و برخی از رسانه‌های قرآنی به صورت زنده پخش می‌شود.

مقدم‌کیا از ادامه این محافل پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم در ایام پس از ماه مبارک رمضان این برنامه به صورت یک جلسه و محفل هفتگی از نقاط مختلف کشور برگزار و در فضای مجازی پخش شود.

میدان‌دادن به نوجوانان و سنجش آنها از اهداف برگزاری محافل است

وی درخصوص اهداف این طرح گفت: یکی از برنامه‌های ما در طرح ملی تلاوت برگزاری محافل و مسابقات برای ایجاد رقابت جهت سنجش قاریان است، همچنین تلاوت اری نوجوان در محفل سبب میدان دیدن قاری و افزایش انگیزه و پی‌بردن به نقاط ضعف و قوت قاری می‌شود. از این رو با برگزاری چنین محافلی هم قاریان نوجوان نخبه را به عموم مردم معرفی می‌کنیم و هم در راستای انگیزه‌بخشی و سنجش این عزیزان گام بر‌می‌داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول