اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

اختتامیه جشنواره سردار آسمانی/خاطرات رضا ایرانمنش از توجه حاج قاسم به تئاتر

آیین اختتامیه تئاتر سردار آسمانی با تجلیل از هنرمندان و‌ مسئولانی که از حاج قاسم گفتند و تقدیر از رضا ایرانمنش که از خاطرات سردار پشت جبهه ها گفت، همراه شد.

اختتامیه جشنواره سردار آسمانی/خاطرات رضا ایرانمنش از توجه حاج قاسم به  تئاتر

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس،  آیین اختتامیه دومین جشنواره سردار آسمانی ساعتی پیش، پانزدهم دی ماه با حضور امیرحسین شفیعی دبیر جشنواره ، قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی، حمید نیلی ، مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، یاشار نادری، مدیرعامل بنیاد روایت فتح، محمدرضا علیزاده، مدیرکل ارشاد استان کرمان، رضا ایرانمنش هنرمند جانباز و هنرمندان و هیبت داوران و مدیران بخش های مختلف جشنواره برگزار شد.

در ابتدای مراسم علیزاده مدیرکل ارشاد کرمان طی سخنانی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا و حاج قاسم سلیمانی گفت : به فرمایش رهبری که شهید سلیمانی را یک مکتب و راه بدانید ، اداره کل ارشاد هم در همین مسیر برنامه ریزی کرد و شصت و هفت برنامه و تولید محتوا در قالب سی و سه عنوان و برنامه و سه رویداد کارها انجام شد که مهمترین آن در بخش تیاتر بود و امروز به پایانش رسیدیم .

وی در ادامه با ابراز مسرت از برپایی تیاتر سردار آسمانی، افزود : کل آثار ۳۴۲اثر بود که هشت و دو اثر نهایی و سی و دو اثر به اجرا رسید. هفت اجرا صحنه ای ، هفده خیابانی و تقدیر از بخش خیابانی را خواهیم داشت. ما امروز به یمن این اختتامیه شاهد بهره برداری از سالن اصلی تیاتر شهر هستیم.
بالغ ۲۷میلیارد تا الان هزینه برای بهسازی و بازسازی و تغییر کاربری این فضا شده است.

در بخش اول تقدیر از حامیان و مشارکت کنندگان در دومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی ستاد برگزاری دومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی  از حامیان این رویداد تقدیر  به عمل آورد: آقای ایرانمنش رئیس محترم روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان اهدا تندیس، جناب ابوالهادی رئیس محترم روابط عمومی و امور اجتماعی مجتمع مس سرچشمه اهدا تندیس،  مهندس بهاالدینی فرمانداری محترم شهرستان سیرجان و دکتر فصیحی هرندی فرماندار محترم شهرستان رفسنجان اهدا لوح

 

سپس حمید نیلی نیز طی سخنانی گفت: سال گذشته که هنوز چهلم سردار نشده بود خیلی برای هنرمندان کار در این عرصه سخت بود اما همان وهله اول ۱۵۰ نمایش خیابانی اجرا شد. امسال هم به همین برکت وظیفه خود دانستیم این رویداد را برگزار کنیم.

وی در ادامه گفت: جا دارد این جشنواره سالانه و مستمر برگزار شود و آقای نادری هم موافقت کردند جشنواره را سال بعد بین المللی برگزار کنیم.

در بخش دیگر از زحمات کارگردانان بخش صحنه ای تقدیر شد: 1_کارگردان نمایش عقیق جناب آقای شهرام سلطانی از استان مرکزی، 2- کارگردان نمایش جدال جناب آقای محمد داورپناه از استان خراسان شمالی، 3- کارگردان نمایش یک و بیست دقیقه بامداد جناب آقای پژمان شاهوردی از استان لرستان، 4_کارگردان نمایش موج جناب آقای سجاد منصوری از استان کرمان، 5_ کارگردان نمایش ایستاده چون سرو به تماشای خورشید جناب آقای مرتضی اسدی مرام از استان کرمانشاه، 6_کارگردان نمایش وقتی ماهیچه ها سنگ می شوند، جناب آقای کیانوش احمدی از استان تهران، 7_کارگردان نمایش نفس سرد جناب آقای محمد قاسمی از استان تهران

 

همچنین قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی نیز طی سخنانی گفت: در این جهان اگر مملکتی به خودباوری رسید موفق می شود .دست دراز کردن در شأن هیچ ملتی نیست و ملت خودکفا توان چانه زنی پیدا می کند و به اقتدار و افتخار می رسد و در درون کشورش نیز به مقبولیت و مشروعیت می رسد و تاریخ گواه این ادعا هست .

وی با اشاره به اینکه می بایست به شهدایمان افتخار کنیم، گفت: دنیا تمام هم خود را گذاشته تا ملت ایران را ضعیف کند ، من خیلی کشورها رفتم و با یکی از همین امرای قطر صحبت کردم که می گفت شما وفادار به عهد هستید و در خوشی و ناخوشی دوستانتان را فراموش نمی کنید . من توصیه می کنم وقت داشتید کتاب ندا نادیا مراد را بخوانید تا ببینید داعش چه بلایی می خواهد سر ما بیاورد.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی و مدافعان حرم زمانی وارد شدند که داعش و اربابانشان می خواستند ایران را نابود کنند، این را من نمی گویم همه ثبت شده است. جا دارد تجلیل و کوشش کنیم از همه کسانی اجازه ندادند این اتفاق بیافتد.

سپس هوشنگ توکلی در صحبت های گفت: چهل سال تلاش هنرمندان ما بالاخره جواب داده و امروز سراسر ایران پر از گروه های هنرمن تحصیلکرده و معتقد با انگیزه های خوب است. دستاورد این چهل سال غیر قابل باور و تصور است ، حتی اگر با صنایع نظامی آن را مقایسه کنیم ، هنرمندان ما همین شرایط را دارند.امروز تیاتر خیابانی ما در سطح جهان حرف اول را می زند که مدیران می بایست به این دستاورد جدی نگاه کنند و گروه ها و خانواده هایشان را بهتر ببینند.

 

در ادامه مراسم از رضا ایرانمنش هنرمند ارزشی جانباز کرمانی تجلیل و تقدیر شد. ایرانمنش پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من این مجلس را متعلق به سردار می دانم او عشقش هنر بود و یکی از کسانی از نزدیک شاهد اهمیتش به تئاتر بود، من بودم و یادم هست وقتی تئاتری روی صحنه بردیم آنقدر شاد شد و گفت که شما هیچ گاه شما دامنتان با آتش جهنم نخواهد سوخت چون بچه ها خسته از عملیات آمدند و شما خنده روی لب ایشان با نمایش صدام در دام آوردید.

وی همچنین افزود : یادم هست تئاتری روی صحنه بردیم، حاج قاسم زحمت کشید و آمد و گفت: در زمان جنگ شما با هنرتان آمدید و الان هم در جنگ نرم و فردا هم باید با هنرتان باشید. از الان شما هنرمندان باید به فکر باشید و از مسئولان بخواهید سال بعد جشنواره را برگزار کنند.

همچنین یاشار نادری نیز عنوان کرد: ما شاهد تلاش هنرمندان در این سرما در استان کرمان بودیم تا نام پر افتخار سردار اسلام را به زبان آوردند و وقتی روایت کردند با تمام اعتقاد اشک می ریخت .

وی افزود:  روز گذشته کنار مزار حاج قاسم بودیم و یکی از عزیزان کرمانی نقل می کرد که به سردار گفته بوده این کرمان بالاخره کی قرار است آباد شود و سردار هم به او گفته بوده که خودم اینجا را آباد می کند و الان هم پای دنیا به کرمان باز شده است.

 

نادری با اشاره به اینکه مطمینم روح سردار در این مراسم حضور دارد، گفت: انشالا سال آینده این جشنواره بین المللی برپا خواهد شد.

*بخش نمایشنامه نویسی

آرا هیئت داوران بخش مسابقه نمایشنامه نویسی دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی: هیئت داوران به صورت مشترک با اهدا لوح تقدیر و مبلغ بیست میلیون ریال از نویسنده نمایشنامه ته دیگی نوشته کاوه مهدوی از استان تهران و پژمان شاهوردی نویسنده نمایشنامه یک و بسیت دقیقه بامداد از استان لرستان تقدیر بعمل آورد.

رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال اهدا میشود به خالق نمایشنامه خرده قضایای پیرامون حاج قاسم  نوشته سید سعید محمدی از استان تهران/  رتبه دوم: شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش پنجاه میلیون ریال اهدا می شود به آقای سجاد منصوری برای نگارش نمایشنامه موج از استان کرمان/ رتبه اول: تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ هفتاد میلیون ریال اهدا میشود به اصغر گروسی برای نمایشنامه جاودانگی از استان فارس.

آرا هیئت داوران دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی: 1_ موسیقی: الف.تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال تقدیم می شود به مهدی کرمی سرپرست گروه موسیقی نمایش نامه ای برای قاسم از استان کرمان

ب: برگزیده:تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال تقدیم می شود به آهنگساز نمایش های قاصدک ،ژنرال خورشید و انتخاب جناب آقای علی محمد خاتمی

2_ طراحی صحنه و فضا :الف . تقدیر: هیئت داوران در این بخش دو انتخاب دارد. لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ  ده میلیون میلیون ریال برای طراحان نمایش قاصدک آقای سید پویا امامی و خانم مارال ایزدبخش از استان بوشهر و طراحان نمایش انگشتری آقای علیرضا آقایی و خانم نسا سلیمانی از شهرستان خمینی شهر/  ب. برگزیده:  تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال اهدا می شود به طراح صحنه و فضای نمایش تن های تنها آقای مجتبی خلیلی از استان اصفهان

3_بازیگری خردسال: لوح تقدیر و هدیه نقدی به بازیگران کودک نمایش عروسی جنگ، بهار ابهری و امیر علی شکری پور و بازیگر خردسال نمایش تن های تنها اسرا سادات حسینی

4. بازیگری زن رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ  بیست میلیون ریال تقدیم می شود به بازیگر نمایش صراط، سرکار خانم معصومه شهاب از شهرستان تبریز/  رتبه دوم:  هیئت داوران در این بخش هیچ انتخابی ندارد. جایزه برگزیده:  تندیس جشنواره  دیپلم افتخار  و جایزه نقدی به مبلغ چهل میلیون ریال اهدا می شود به بازیگر نمایش نامه ای برای قاسم  سرکار خانم آرزو جعفری از استان کرمان

5. بازیگری مرد : به پیشنهاد هیئت داوران و موافقت رئیس محترم بنیاد فرهنگی روایت فتح  سید یاشار نادری مبلغ ده میلیون ریال به عنوان جایزه ویژه در اختیار هیئت داوران قرار گرفت که علاوه بر جوایزاعلام شده به آثار منتخب اهدا می شود.

رتبه سوم:  لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال تقدیم می شود به بازیگر نمایش ژنرال خورشید آقای مالک آبسالان از استان ایلام/ رتبه دوم: هیئت داوران در این بخش دو انتخاب دارد:  لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به بازیگر نمایش نامه ای برای قاسم آقای رسول حسنی از استان کرمان و بازیگر نمایش قاصدک آقای سید پویا امامی از استان بوشهر/ رتبه اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار  و جایزه نقدی به ارزش چهل میلیون ریال تقدیم می شود به بازیگر نمایش انگشتری، جناب آقای سعید براتی از شهرستان خمینی شهر

جایزه ویژه هیئت داوران:  هیئت داوران با اهدا هشتاد میلیون ریال و لوح تقدیر از گروه بازیگران نمایش  ژنرال از  زاهدان تقدیر بعمل می آورد.

6. طرح و ایده/ تقدیر:  هیئت داوران در این بخش دو انتخاب دارد. لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش پانزده میلیون تومان به هریک از نویسندگان نمایش های قاصدک سرکار خانم مارال ایزد بخش از استان بوشهر و  نمایش  ژنرال خورشید ،جناب آقای سعید خیراللهی از استان ایلام/ رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش بیست میلیون ریال اهدا می شود به  نویسنده نمایش نامه ای برای قاسم آقای حسام الدین ایرانمش از استان کرمان/  رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش سی میلیون ریال تقدیم می شود به طراح و ایده پرداز نمایش انگشتری، جناب آقای مصطفی جعفری خوزانی از شهرستان خمینی شهر

رتبه برگزیده: در این بخش هیئت داوران با اهدا تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ارزش 000/000/40 ریال از طراح و ایده پرداز نمایش ژنرال آقای سعید بادینی از استان زاهدان

7. کارگردانی: تقدیر:  لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ده میلیون ریال به کارگردان نمایش نامه ای برای قاسم آقای روح الله آریس از استان کرمان/ رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش بیست میلیون ریال به کارگردان نمایش انگستری سرکار خانم نسا سلیمانی از شهرستان خمینی شهر / رتبه دوم : لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش سی میلیون ریال اهدا می شود به کارگردان نمایش قاصدک سرکار خانم مارال ایزد بخش از استان بوشهر/  جایزه برگزیده کارگردانی: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ارزش  چهل میلیون ریال تقدیم می شود به کارگردان نمایش ژنرال آقای سعید بادینی از زاهدان.  هیئت داوران سه نمایش ژنرال،انگشتری و نامه ای برای حاج قاسم را برای حضور در بخش سرباز انقلاب سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیرخانه جشنواره پیشنهاد می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول