اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

واگذاری برخی از باشگاه‌های ورزشی در زنجان

رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تعدادی از باشگاه‌داران به خاطر ضرر ناشی از کرونا باشگاه‌های خود را واگذار کردند.

واگذاری برخی از باشگاه‌های ورزشی در زنجان

اکبر اخوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به شرایط سخت به وجود آمده برای باشگاه‌های ورزشی در ایام کرونا اظهار کرد: کرونا با وارد کردن ضربه‌های سنگین بر پیکره ورزش، فعالین حوزه ورزش را زمین‌گیر و وارد بحرانی سخت کرده است.

 رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه حوزه ورزش هم به مانند دیگر حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و.... نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا در دوران شیوع ویروس کرونا خسارت زیادی دیده است، تصریح کرد: طبق آسیب شناسی‌های انجام شده مشکلات به وجود آمده در حوزه ورزش همگانی و باشگاه‌های ورزشی منجر به تعطیلی و واگذاری تعداد قابل توجهی از باشگاه‌ها شده و با وارد کردن ضربه‌های سنگین بر پیکره ورزش، فعالین حوزه ورزش را زمین‌گیر و وارد بحرانی سخت کرده است.

وی با اشاره به آسیب‌های متعدد جسمانی ورزشکاران در حوزه ورزش همگانی مانند افزایش وزن، چربی خون، قند خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و... ادامه داد: آسیب‌های عدید‌ای از جمله افسردگی، استرس، پرخاشگری و دیگر مشکلات روحی نیز به دیگر مشکلات دامن می‌زنند.

رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در بخش اقتصادی بسیاری از مربیان و باشگاه‌داران در تعطیلی‌های چند ماه گذشته در آمد خود را از دست داده و متضرر شدند و در این بین باشگاه‌های استیجاری و مربیانی که تنها از این راه درآمد داشتند بیشترین آسیب را دیده‌اند.

اخوان با تاکید بر نامعلوم بودن زمان کنترل ویروس کرونا، فعال نگهداشتن ورزش همگانی از طریق فعالیت و ورزش در خانه، اجرای پویش ورزش در خانه توسط هیأت همگانی در استان و شهرستان‌ها و برگزاری مسابقات مجازی برای کاهش این دسته از آسیب‌ها را بهترین راهکار دانست و افزود: پیشنهاد می‌شود برای حفظ انگیزه و دور نماندن از ورزش فعالیت باشگاه‌های خصوصی بدنسازی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و سانس بندی افراد شرکت کننده از سر گرفته شود.

رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی برای ورزش و تمرینات و آموزش‌های ورزشی می‌تواند برای مدت کوتاهی و در بحث پر کردن اوقات فراغت مفید واقع شود، افزود: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند منجر به آسیب های جبران ناپذیری در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول