اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نقش مالیات در بودجه کشور رو به افزایش است

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: نقش مالیات در بودجه کشور رو به افزایش است و درآمد فروش نفت باید صرف زیرساخت‌های کشور شود.

نقش مالیات در بودجه کشور رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، حسین تاجمیرریاحی با اشاره به نقش سازمان امور مالیاتی نظام اقتصادی کشور اظهار کرد: نقش مالیات در بودجه کشور رو به افزایش است؛ اگر هزینه فروش نفت صرف پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری شود، صرفاً منابع اصلی و اساسی و استراتژیک کشور دچار چالش می‌شود، نه‌تنها هزینه حال کشورمان ساماندهی نمی‌شود؛ بلکه وضعیت آینده هم دچار نگرانی و مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی نخبگان و بزرگان کشور بر این باور هستند که درآمد فروش نفت باید صرف زیرساخت‌های کشور شود و هزینه‌های جاری کشور باید از محل دیگر ازجمله مالیات تأمین شود.

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به موانع پیش رو در امر وصول مالیات عنوان کرد: در سنوات گذشته به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم در حوزه مالیاتی و نظام اقتصادی کشور و مجموعه فعالیت‌های تجاری کشور به‌صورت یکپارچه وجود نداشته است، افرادی را به سمت فرار مالیاتی و به سمت عدم پرداخت حقوق حقه دولت و هزینه‌های جاری کشور سوق داده است تا جایی که این امر به یک عادت تبدیل شده و مشکلات فراوانی را برای نظام مالیاتی کشور به وجود آورده است.

تاجمیر ریاحی ضمن تأکید بر اجرای عدالت مالیاتی در امر وصول مالیات عنوان کرد: عدالت مالیات در مالیات ستانی موجب عدالت اجتماعی شده و این امر مستلزم وجود زیرساخت‌های لازم در امر وصول مالیات می‌شود.

نظام مالیاتی؛ دستاوردی مهم

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی، هوشمندسازی نظام مالیاتی را یکی از دستاوردهای مهم سازمان امور مالیاتی برشمرد و بیان کرد: خوشبختانه نظام مالیاتی با حرکت روبه‌جلو به‌سوی الکترونیکی شده پیش می‌رود و با اجرای فاز اول طرح جامع مالیاتی و اشرافیت کامل به اطلاعات یک فعال اقتصادی وصول مالیات بر اساس بانک اطلاعاتی موجود تشخیص داده می‌شود.

تاجمیر ریاحی از حذف نظام علی‌الرأس در امور مالیاتی خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی با اتکا بر بانک‌های اطلاعاتی و با توجه به ماده 169 و ابلاغ به کلیه دستگاه‌ها و کمک دستگاه‌های حاکمیتی، نظارتی و قضایی بانک‌های اطلاعاتی تکمیل شد.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی بیان کرد: اجرای عدالت مالیاتی مستلزم وجود اطلاعات درست در نظام مالیاتی است و این امر محقق نمی‌شود؛ مگر با اشرافیت کامل نظام مالیاتی بر کلیه فعالیت‌های اقتصادی.

انتهای پیام/74007/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول