اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مالیات؛ ابزار دولت برای تأمین مالی/ تلاش برای دوری تولید از مالیات‌های غیرمنطقی

تمرکز بر وصول درآمدهای مالیاتی و تحقق سقف تعهدهای درآمدی دولت یکی از اولویت‌های امسال است که البته نباید به‌هیچ‌عنوان به بخش تولید فشار وارد کند.

مالیات؛ ابزار دولت برای تأمین مالی/ تلاش برای دوری تولید از مالیات‌های غیرمنطقی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، همواره مالیات به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم در راه توسعه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و ... کشور محسوب می‌شود و در استان سمنان نیز تا امروز تلاش‌های خوبی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی و افزایش وصول مالیات انجام گرفته است که در راستای تقویت و به‌روزرسانی مالیات دریافتی از مؤدیان، این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

اخیراً نیز پلیس آگاهی استان سمنان از کشف یک فرار مالیاتی میلیاردی در استان سمنان با تلاش‌های انجام‌شده خبر داد و این امر سبب می‌شود تا از تضییع حقوق دولتی و مردم جلوگیری شود.

 تدابیر مدیریتی در حوزه وصول مالیات امروز جدای از اینکه باید شرایط ویژه کرونایی را در استان سمنان برای اصناف و مؤدیان خورد مالیاتی مدنظر قرار دهد، حتماً تدابیر ویژه‌ای نیز برای آن دسته از مؤدیان مالیاتی که درآمدهای مناسبی در این دوران کسب کرده‌اند، خواهد داشت.

تردیدی وجود ندارد که حمایت‌های دولت از بخش آسیب‌دیده جامعه به‌واسطه همه‌گیری ویروس کرونا این روزها باید افزایش یابد.

لزوم بازگشت درآمد حاصل از فروش اموال مازاد دستگاه‌ها

استاندار سمنان معتقد است: روند اقدامات برای فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی استان سمنان باید با قید بازگشت درآمدهای حاصل از فروش به استان صورت گیرد.

علیرضا آشناگر با بیان اینکه استان سمنان در بحث اموال مازاد دولتی نسبت به سایر استان‌های کشور، از تعداد املاک و اموال کمتری برخوردار است، گفت: با وجود تمامی محدودیت‌ها، املاک مازاد دولتی در استان شناسایی و برای صدور مجوز فروش معرفی شدند اما نیاز است تا این اقدامات و رویه فروش با بازگشت درآمدهای حاصل از فروش برای هزینه کرد در استان همراه باشد و توجه به این نکته بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما شناسایی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی استان به مراجع ذی‌ربط است، خاطرنشان کرد: عدم بازگشت اعتبار حاصل از فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی به استان به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست.

استاندار سمنان تصریح کرد: روند اقدامات در خصوص اموال و املاکی که شناسایی، معرفی و مجوز فروش برای آنها صادر شده است، بدون تعلل تسریع یابد.

آشناگر با اشاره به آمار و اطلاعات ارائه‌شده توسط اداره کل امور مالیاتی و اداره کل اقتصاد و دارایی استان در خصوص وصول درآمدها گفت: وصولی درآمدها در استان در هفت ماه سال جاری نسبت به سهمیه تعیین‌شده سال و همچنین مدت مشابه سال گذشته از رشد قابل‌قبول برخوردار است و با رشد ۷۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ مواجه بوده است.

وی ضمن ابراز قدردانی در خصوص روند شناسایی، معرفی و فروش اموال مازاد دولتی و وصول درآمدهای مالیاتی در استان اظهار کرد: وصول درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی در استان طبق روال ادامه داشته باشد.

وصول درآمدهای مالیاتی نباید به بخش تولید فشار وارد کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان اظهار کرد: جلسات مختلف به‌منظور بررسی وضعیت مازاد درآمد استان به‌عنوان کمک‌کار هزینه‌ای استان و بررسی آخرین وضعیت وصول مطالبات درآمدهای مالیاتی برگزار شده است.

نادر مالکی با بیان اینکه درآمدها باید به‌گونه‌ای باشد که شاهد تحقق سقف تعهدهای استان باشیم، ادامه داد: تمرکز بر وصول درآمدها و تحقق سقف تعهدها، نباید به‌هیچ‌عنوان به بخش تولید فشار وارد کند.

وی با بیان اینکه از تلاش‌های مجموعه امور مالیاتی استان در این خصوص تقدیر و تشکر دارم، عنوان کرد: به بحث درآمدهای غیرمالیاتی نیز باید توجه جدی وجود داشته باشد تا شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی تعهدات باشیم.

رشد ۷۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان سمنان 

معاون مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان می‌گوید: بر اساس آمار و گزارش‌ها، درآمدهای استان در هفت ماه سال جاری، ۱۸.۵ درصد نسبت به سهمیه تعیین‌شده سال جاری و بالغ‌بر ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

نبی‌الله فولادی با بیان اینکه در هفت ماه سال ۹۹ بالغ‌بر ۶۱۳ میلیارد تومان وصولی درآمد استان بوده است، اظهار کرد: بالغ‌بر ۹۰ درصد درآمدهای وصولی استان مربوط به اخذ مالیات است که این میزان نیز نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشت.

وی اضافه کرد: غالب پرداخت‌ها مربوط به پرداخت حقوق است که طی هفت ماه سال ۹۹، مبلغ ۱۴۴ میلیارد تومان حقوق پرداخت شده است.

معاون مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت: تا این لحظه در بحث شناسایی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی، ۶۳ ملک شناسایی و مجوز فروش برای ۵۲ ملک صادر شده که از این تعداد ۱۱ ملک به ارزش ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.

اخذ ۵۷۲ میلیارد تومان مالیات در سال جاری

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان می‌گوید: در سال جاری تاکنون ۵۷۲ میلیارد تومان مالیات اخذ شده که ۲۶۴ میلیارد تومان مربوط به مالیات ارزش‌افزوده و مابقی مالیات مستقیم است.

جواد انوری افزود: تمامی سیستم‌های مالی و هزینه‌ای و درآمد و دریافت مالیات در سازمان مالیاتی به سامانه جامع الکترونیکی متصل شدند و بنا بر اطلاعاتی که در سامانه ثبت است نسبت به صدور اظهارنامه مالیاتی اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فقر آموزش مالیاتی یکی از مشکلات مؤدیان مالیاتی در استان سمنان بوده و از این رو ارائه آموزش‌های لازم و مشاوره برای این افراد، امری حائز اهمیت است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول