اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سرکنسول ایران در هرات: هیچکس منکر مبارزات شهید سلیمانی با داعش نیست

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات با اشاره به اینکه هیچکس منکر مبارزات شهید سلیمانی با داعش در منطقه نیست، تاکید کرد جمهوری اسلامی به شدت پیگیر کشاندن عاملین این حادثه به میز عدالت بوده و این موضوع به‌صورت‌ جدی دنبال می‌شود.

سرکنسول ایران در هرات: هیچکس منکر مبارزات شهید سلیمانی با داعش نیست

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، اولین بزرگداشت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در دفتر رایزنی فرهنگی این سرکنسولگری برگزار شد.

در این مراسم عالمان دینی برجسته هرات، رئیس شورای ولایتی، بازرگانان، نمایندگان احزاب مختلف و فعالان سیاسی حضور داشتند و از فعالیت‌ها و کارکردهای این شهید والامقام به خوبی یاد کردند.

«محمد صدیقی فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در حاشیه این نمایشگاه و مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی گفت: در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تلاش کردیم تا با حفظ محدودیت‌های کرونایی نمایشگاه عکسی را برای بزرگداشت از شهادت این سردار والامقام در رایزنی فرهنگی این سرکنسولگری برگزار کنیم و گوشه‌ای از شخصیت و فعالیت‌های این فرمانده مشهور و بین‌المللی را به شهروندان در هرات معرفی کنیم.

وی افزود: شاید تصور شود که سردار سلیمانی تنها یک ژنرال برجسته نظامی بود اما تصویری که از ایشان در این نمایشگاه به چشم می‌خورد این است که ایشان تلاش داشتند تا در دل میدان‌های جنگ، مهربانی، صلح، احساسات و عاطفه را بیرون بشکند و تقدم مردم مظلوم و رنج کشیده کنند.

صدیقی فر ادامه داد: هیچکس منکر نقش ایشان در مبارزه با تروریسم در افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورها با داعش نخواهد شد؛ علی‌رغم اینکه برخی از رسانه‌ها که تبلیغ ارزش‌های غربی را می‌کنند و در تلاش برای وارونه جلوه دادن این شخصیت هستند اما چهره سلیمانی یک چهره بین الملی است.

وی تاکید کرد: آمران، معاونین و مباشران این رویداد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی تاوان عمل خود را پس خواهند داد و جمهوری اسلامی ایران به شدت پیگیر کشاندن عاملین این حادثه المناک به میز عدالت بوده و این موضوع به‌صورت‌ جدی از سوی وزارت خارجه ایران دنبال می‌شود.

سرکنسول ایران در هرات تصریح کرد: پس از رفع مصئونیت سیاسی برخی از امران این جنایت به سرعت این موضوع به دادگاه‌های بین المللی کشانده خواهند شد و به هر طریقی که صلاح بدانیم در زمان مناسب انتقام خون سلیمانی را خواهیم گرفت.

از سوی دیگر مجتبی نوروزی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات در این مورد گفت: نمایشگاه عکسی از گوشه‌های زندگی و کاری سردار سلیمانی در مقر رایزنی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و شاهد استقبال خوب و گرم شهروندان هراتی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: جهانیان باید بدانند که این چهره بین المللی تنها برای صلح و ثبات فعالیت داشت و مقابله با دشمنان که اگر این شخصیت نمی‌بود امروز شاهد حضور گسترده داعش در بیشتر کشورها می‌بودیم.

سیروس علاف مشاور پیشین رئیس جمهور افغانستان نیز در این مراسم گفت:  در زمان شهادت سردار سلیمانی در سفر رسمی به  کشور آلمان، هلند، بلژیک و فرانسه بودم و پس از شهادت چهره‌های اندوهگین شهروندان خارجی را از نزدیک مشاهده کردم و این امر نشان می‌دهد که سردار سلیمانی یک چهره بین المللی و تاثیر گذار بود.

گفتنی است که به گفته سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سحرگاه روز 13 دی ماه زمانی که حامل پیام صلح و مهربانی بود در فرودگاه  کشور عراق به دستور رئیس جمهور آمریکا در یک حمله هوایی به‌همراه چند تن از فرماندهان مشهور عراقی به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول