اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مقاومت ملت ایران با پیشرفت توأم بوده است/ مردم فریب نیرنگ‌ها را نمی‌خورند

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: اینکه دشمنان تلاش دارند تا دانشمندان هسته‌ای ما را شهید کنند، نشان می‌دهد که مقاومت ملت ایران توأم با پیشرفت بوده است.

مقاومت ملت ایران با پیشرفت توأم بوده است/ مردم فریب نیرنگ‌ها را نمی‌خورند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار یدالله جوانی پیش از ظهر امروز در مراسم 9 دی که با مشارکت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان و به میزبانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت شهادت 250 شهید استان سمنان در عملیات کربلای چهار و پنج، حماسه 9 دی و اربعین شهید محسن فخری‌زاده اظهار کرد: 9 دی را می‌توان یکی از نشانه‌های فضیلت‌ ملت ایران دانست؛ ملتی که مجموعه‌ای از فضیلت‌ها را دارد و این فضائل است که آنها را به مرتبه و موقعیتی رسانده که ظرفیت و قابلیت دریافت نصرت الهی را داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از روزهایی که نصرت الهی ملت ما را یاری کرد و از بزرگ‌ترین، پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین فتنه‌ها عبور داد، 9 دی بود و از همین رو است که بر آن، نام «یوم‌الله» قرار داده شده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: وقوع چنین رویدادی در تحلیل و صحبت‌های تحلیلگران جایی نداشت؛ اما به یک‌باره اقتدار ملت نمایان شد.

جوانی گفت: پس از فتنه 88 و ایجاد تردیدها، سؤالات، ابهامات و بازی‌گری بازیگران دنیاگرا و قدرت‌گرا در پیاده‌سازی سناریوی آمریکایی- صهیونیستی، روند حوادث به‌گونه‌ای بود که رسانه‌های غربی با صراحت اعلام کردند که جمهوری اسلامی به پایان سال 88 هم نمی‌رسد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حالی که در ذهن و فکر دشمنان ما و طراحان فتنه و مجریان آن در درون کشور چنین محاسبه‌هایی صورت گرفته بود و بر همین اساس هم پل‌های پشت سر خود را خراب کردند، در خطبه‌های تاریخی نماز جمعه خود فرمودند که «این احمق‌ها فکر می‌کنند ایران هم گرجستان است» و همین عبارت کوتاه کفایت می‌کرد تا اهل بصیرت و معنی در همان روزهای نخست متوجه شوند که این حوادث یک سوءتفاهم نیست؛ بلکه نقشه و توطئه در میان است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فتنه 88 را توطئه آمریکایی و صهیونیستی دانست و ادامه داد: دشمنان می‌خواستند در بستر انتخابات، مردم را نسبت به نظام بدبین کنند؛ اما هشت ماه گذشت و محاسبه غلط و اشتباه دشمنان و طراحان کودتای مخلمی در ایران، آشکار شد.

جوانی بیان کرد: 9 دی که در برآوردها هم نبود، سبب شد تا مردم هوشمند، بصیر و دشمن‌شناس ایران اسلامی با یک بیانیه چندخطی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به میان بیایند و در سراسر کشور ده‌ها میلیون نفر به صحنه آمدند و توطئه‌ای را خنثی کردند که راهی برای خنثی کردن آن جز خلق چنین حماسه‌ای نبود.

او با بیان اینکه شهید سلیمانی یکی از پرچم‌داران بصیرت بود، تأکید کرد: این شهید، روستازاده‌ای بود که در دورافتاده‌ترین نقاط کرمان در یک خانواده مذهبی پرورش پیدا و پای منابر رشد کرد و با انقلاب، راه درست را در راه امام خمینی (ره) دید و پیوندی ناگسستنی با ایشان و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیدا کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی یک دوره 40 ساله مجاهدت کرد؛ آن هم مجاهدتی مبتنی بر بصیرت و یکی از ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی، بصیرت در شناخت جبهه حق و باطل بود.

جوانی با بیان اینکه پوشیدن 40 ساله لباس جهاد توسط شهید سلیمانی مبتنی بر همین بصیرت بود، گفت: اگر امروز ملت ما عزیز و شریف است و عزت دارد و در مسیر قله‌های افتخار حرکت می‌کند، در پرتو همین مجاهدت‌های امثال شهید سلیمانی است.

او با بیان اینکه دهه بصیرت و ولایت فرصتی است تا حوادث تاریخی را تجزیه و تحلیل کرده و بتوانیم از آن برای فهم مسائل امروز بهره ببریم، گفت: امروز عده‌ای آگاهانه و غیرآگاهانه به نام دفاع از اسلام، علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی موضع می‌گیرند و در جامعه سؤال ایجاد می‌کنند؛ شهید سلیمانی در یکی از یادواره‌های شهدا خطاب به مردم می‌گوید که امروز تنها راه دفاع از اسلام، دفاع از ولی‌فقیه است و این نشان‌دهنده اوج بصیرت و ولایتمداری این شهید است.

جوانی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا رابطه بین ولایت‌فقیه و مردم را بر هم بزنند و پیچیده‌ترین تلاش و سناریو در این‌باره فتنه 88 بود که روی آن 20 سال برنامه‌ریزی کرده بودند، گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان بصیرت، شناخت گروها، افراد و آدم‌هاست.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم باید بدانند که در دوران 42 ساله، احزاب، گروه‌ها و افراد چطور رفتار کردند و نسبتشان با امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و مردم چطور بوده است؟

جوانی افزود: کسانی که سالیان سال انحراف داشته اما ظاهرسازی کرده‌اند، درخواست جلوگیری اعدام روح‌الله زم جاسوس و کسی که خون مردم به دستانش بود را دارند.

او با تأکید بر اینکه ملت ما باید برای رسیدن به قله بصیرت تلاش کند، افزود: دشمنان بر یک راه تمرکز کرده‌اند و آن، فاصله بین امت و ولایت است. دهه بصیرت و ولایت نه صرفاً برای تجلیل بلکه برای تحلیل، بازگویی، بازخوانی، تبیین و توجه به این موضع دشمنان و حوادث است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که برای سیاه‌نمایی و کشته‌سازی‌ها در فتنه 88 شد تا دشمنان بتوانند امانت الهی یا همان ولایت‌فقیه را از چشم مردم بیندازند، باز هم مردم در سال 88 به میدان آمدند و 9 دی را خلق کردند تا نشان دهند اهل حماسه هستند.

جوانی افزود: در واقع، فتنه 88 یک حرکت پیچیده دشمنان برای فریب مردم بود؛ اما 9 دی مردم به صحنه آمدند و اعلام کردند که ما فریب این نیرنگ را نمی‌خوریم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا اقدام تروریستی انجام داده و حاج قاسم را به شهادت رسانده و این نشان‌دهنده استیصال آنان و افول دشمنان است، گفت: اینکه دشمنان تلاش دارند تا دانشمندان هسته‌ای ما را شهید کنند، نشان می‌دهد که مقاومت ملت ایران توأم با پیشرفت بوده است.

جوانی بیان کرد: مقاومت درجا زدن و عقب‌گرد نیست؛ مقاومت پذیرش انزوا و عقب‌ماندگی و مشکلات نیست؛ بلکه مقاومت نه گفتن به دشمنان و برداشتن موانع از سر راه، بصیرت و جهاد است.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول