اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت‌الله علم‌الهدی: اگر حضرت فاطمه(س) نباشد، قرآن و اسلام از بین می رود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ا بیان اینکه این جمله را پیغمبر به طور مکرر می فرمودند، فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی، فاطمه بزعه من است، یادآور شد: بزعه به معنای پاره تن نیست، بزعه از ماده بزاعت به معنای سرمایه است، پیغمبر فرمودند، فاطمه جزئی از وجود من و سرمایه من است، اگر این سرمایه نبود چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله علم‌الهدی: اگر حضرت فاطمه(س) نباشد، قرآن و اسلام از بین می رود

به گزارش خبرگزاری فارس در مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم عزاداری روز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: محور همه‌ فعل و انفعالات سیاسی و جریان‌های اجتماعی در این۲۵۰ سال، مظلومیت اهل بیت (ع) بود قدرت یاب‌ها، فرصت طلب‌ها، جنایتکاران بنی امیه و بنی عباس در طول این ۲۵۰ سال برای کامروایی خودشان بر تخت قدرت، یک راهکار را انتخاب کرده بودند و آن جنایت و ستم نسبت به اهل بیت پیغمبر(ص) بود، سرآغاز ستم در این ۲۵۰ سال عمر اهل بیت(ع)، ظلم و ستم به وجود مقدس صدیقه اطهر بود.

وی ادامه داد : چرا این همه مظلومیت و ستم به خاندان پیغمبر؟، مگر مشکل اهل بیت(ع) چه بود؟،محور تمام اتفاقات سیاسی و اجتماعی، ظلم بر اهل بیت پیغمبر(ص) بود. فرزندان پیغمبر را به شهادت رساندند، همانند امامزادگانی که به کوه‌ها و دشت‌ها آواره شدند، این مظلومیت اهل بیت پیغمبر به خاطر مواجهات و رویارویی قدرت‌ها با خود پیغمبر بود، تهاجم به در خانه اهل بیت رسول الله بعد از وفاتشان بود و فردای آن روز که باید مردم به خانه پغمبر می‌آمدند تا تسلی خاطر دل عزیزانش باشند، به خانه پیغمبر جسارت کردند و در خانه را آتش زدند و میوه دل حضرت را به شهادت رساندند.

علت این تهاجم به حضرت زهرا چه بود ؟

آیت الله علم الهدی با تاکید بر دشمنی با خود پیغمبر(ص)، بیان کرد: عزیزان این ظلم و برخورد به خاطر رویایی با خود پغمبر بود یعنی جریان‌ها آمدند و با خود پغمبر رو در رو شدند و برخورد داشتند، این‌ها در جریان ۱۳ سال حضور پیغمبر در مکه آن حضرت را مورد آزار و اذیت قرار دادند، بعد از آن در جنگ‌های خیبر و احد و احزاب، مبارزه را با پیغمبر ادامه دادند و بعد که در فتح مکه شکست خوردند و سرکوب شدند به صورت یک جریان زیرزمینی عداوت با پیغمبر را ادامه دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: دشمنی با شخص پیغمبر که برپاکننده اسلام است و جریان بت پرستی و شرک را نابود کرده‌اند، از بین نرفت، قدرت طلبان به عنوان جریان دشمنی با توحید و‌ اسلام با پیغمبر مبارزه می‌کردند و فاطمه (س) را به عنوان یک سرمایه و ابزار پیغمبر می‌دیدند که اسلام و عترت به واسطه وجود صدیقه طاهره باقی خواهد ماند، جاه طلبان دیدند که پیغمبر از دنیا رفتند، اما سرمایه پیغمبر باقی است، تهاجم به آن بانو به علت سرمایه پیغمبر بودن، بود.

وی با بیان اینکه این جمله را پیغمبر به طور مکرر می فرمودند، فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی، فاطمه بزعه من است، یادآور شد: بضعه به معنای پاره تن نیست، بضعه از ماده بضاعت به معنای سرمایه است، پیغمبر فرمودند، فاطمه جزئی از وجود من و سرمایه من است، اگر این سرمایه نبود چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

 آیت الله علم الهدی بیان کرد: مدرک دوم این است که پیغمبر در کتب اهل تسنن و شیعه فرمودند، زهرا روح من است که در کالبد من دمیده شده، ببینید عزیزان اعتقاد ما به پیغمبر بر حسب آیه قرآن، یک اعتقاد خاصی است، خدا درباره پیغمبر می‌فرماید، وَمَا یَنْطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ. إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَىٰ « پیغمبر از روی هوا حرف نمی‌زند، سخن پیغمبر از روی وحی است».

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: پیامبری که براساس سخن وحی حرف می‌زند، در مقام حضرت فاطمه سلام الله علیها بیان می‌کند، او روح من است که در کالبد من دمیده شده، این نشان‌دهنده آن است که حرف پیامبر در بیان عظمت حضرت زهرا (س) ورای مهر و محبت پدری است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: پیامبر اکرم دو زندگی داشتند، یک زندگی ایشان در بدن پیغمبر بود که در سال یازدهم هجرت این روح از این بدن درآمد، زندگی دوم پیغمبر زندگی قرآنی ایشان است، یعنی تا روزی که قرآن و اسلام وجود دارد، پیغمبر زنده است، زهرا (س)روح پیغمبر در زندگی دوم هستند، یعنی بقای قرآن و بقا اسلام بستگی به حضرت زهرا(س) دارد.

اگر زهرا نباشد قرآن و اسلام از بین می رود

وی با بیان سومین مدرک سرمایه پیغمبر، اظهار کرد: مدرک سوم حدیث قدسی است که می‌فرماید، « لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَهُ لَما خَلَقْتُکُما»، ای پیغمبر اگر تو نبودی افلاک را نمی‌آفریدم ( انسان در مسیر کمال باید قرار بگیرد به واسطه پیغمبر ) و اگر علی نبود تو را نمی‌آفریدم ( اگر مجاهدات علی نبود اسلام باقی نمی‌ماند و بهانه هدایت انسان‌ها نمی‌شد) و اگر فاطمه نبود، ای پیغمبر نه تو را و ‌نه علی را می‌آفریدم.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: حضرت علی(ع)مجاهداتش را انجام داد و اسلام استقرار پیدا کرد، تمام شبه جزیره عربستان در قلمرو اسلام وارد شد و نوای اسلام در دنیا پیچید، اما بعد از پیغمبر همه مرتتد شدند مگر سه یا ۷ نفر، مسیر رهبری اسلام را از تداوم خط وحی جدا کردند، وقتی بنا شد مسیر رهبری اسلام جدا شد و در جریان رهبری، مفسر قرآن قرار نگرفت همه چی شکست می‌خورد. آن روز نه روز مجاهدت علی (ع)بود و نه روز مجاهده پیغمبر، چون اگر امام علی (ع) شمشیر می‌کشید تا با زور قدرت را به دست بگیرد، اسلام تز قدرت می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: شایعه می‌کردند که مکتب اسلام وجود نداشت، بلکه فقط پیغمبر برای حکومت جنگید و حضرت علی (ع) چون زورش از همه بیشتر بود به قدرت رسید، بنابراین، باید مولا بایستد، در مقابل چشمش مغیره عزیزترین عزیزانش را با تازیانه بزند، آن کسی که سبب شد رهبری در مسیر خط وحی باقی بماند، زهرا است، اوست که سبب شده امروز ۳۰۰ میلیون مسلمان بگویند، أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌َّالله.

وی ادامه داد: اگر فاطمه نبود اساس اسلام نبود و مجاهدات حضرت علی از بین می‌رفت، بنابراین، در حدیث قدسی می‌فرماید، اگر فاطمه نبود من شما دو نفر را خلق نمی‌کردم، فاطمه سرمایه پیغمبر است، برادران و خواهران امروز سرمایه پیغمبر به شهادت رسید، امروز هستی پیغمبر به شهادت رسید و تمام مخالفت‌های آن قدرت طلبان که در شبکه زیرزمینی را تشکیل داده بودند این بود که این سرمایه را براندازی کنند.

آیت الله علم الهدی با بیان ماندگاری اسلام با وجود حضرت زهرا (س)، بیان کرد:  تهاجم به در خانه صدیقه اطهر حساب شده بود، این نبود که فقط به خاطر اختلاف سیاسی باشد، بلکه آن چیزی که حضرت زهرا (س) برایش کشته شد، تداوم خط رهبری در مسیر وحی بود.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول