اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

لغو دیدار وزیر امور خارجه ایران توسط یک کشور اروپایی توهین به مردم است

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به غیرقابل‌اعتماد بودن کشورهای اروپایی در قبال جمهوری اسلامی گفت: بعد از اعدام یک فرد ضدانقلاب در کشور دیدار خود با وزیر خارجه را لغو می‌کنند که این نشان‌دهنده اوج ذلت کشورهای اروپایی و غیرقابل‌اعتماد بودن آنان است.

لغو دیدار وزیر امور خارجه ایران توسط یک کشور اروپایی توهین به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها توانایی خنثی‌سازی تحریم‌های استکبار را دارد، اظهار کرد: ما در کشور امکانات و با اتکا به ثروت‌های داخلی می‌توانیم تحریم‌های استکبار را خنثی کرده و نباید فقط به مذاکره و روی کار آمدن بایدن دولتمردان توجه کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده و اعضا کنگره بزرگداشت شهید سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار برای چندمین بار به عدم اعتماد به دشمن و استکبار را تأکید کردند ولی بازم برخی از دولت‌مردان صحبت از مذاکره با استکبار می‌کنند که جای بسیار تأسف دارد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر لزوم توجه دولت به خنثی‌سازی تحریم با تکیه به توانایی‌های داخلی تصریح کرد: دولت باید به خنثی کردن تحریم توجه کند زیرا استکبار در فکر به سلطه درآوردن جمهوری اسلامی است لذا باید کاری کنیم تحریم‌ها بی‌اثر شود.

طیبی در ادامه مثالی از خنثی‌سازی تحریم توسط جوانان انقلابی در سپاه پاسداران زد و خاطرنشان کرد: در یک برهه حساس از تاریخ جمهوری اسلامی آمریکا تهدید به تحریم بنزین کرد ولی جوانان و دانشمندان ایرانی در سپاه پاسداران با ساخت پالایشگاه تولید بنزین در کشور را خودکفا کرده و آن تهدید جدی دشمن خنثی و به فرصت تبدیل شد.

وی با اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی سیاست‌های استکبار را تعیین می‌کند، بیان کرد: سیاست‌های آمریکا را صهیونیست‌ها تعیین کرده و با تغییر رئیس‌جمهور این سیاست‌ها تغییر نمی‌کند ولی دل‌خوشی برخی از دولتمردان به جو بایدن جای تعجب دارد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه لغو دیدار وزیر خارجه جمهوری اسلامی با یک کشور اروپایی توسط وزیر امور خارجه آن کشور را توهین به مردم دانست و گفت:  سه کشور اروپایی هم تابع استکبار بوده و بعد از اعدام یک فرد ضدانقلاب در کشور دیدار خود با وزیر خارجه را لغو می‌کنند که این نشان‌دهنده اوج ذلت کشورهای اروپایی و غیرقابل‌اعتماد  بودن آنان است.

طیبی با درخواست از مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود به مسئله مذاکره با استکبار افزود: از مجلس انقلابی درخواست دارم به مسئله مذاکره ورود کرده و اولاً جلوی مذاکره را گرفته و اگر بنا است بر اساس مصالحی مذاکره انجام شود مجلس در جریان ریز آن قرار گیرد.

وی با تبریک روز پرستار خطاب به مدافعین سلامت کشور و استان گیلان گفت: حضرت زینب (س) یکی از اسوه و الگوی بانوان و دختران ایران بوده و پرستاران کشور از اولین روزهای شیوع کرونا با فداکاری‌های خود یاد دوران دفاع مقدس را زنده و درراه دفاع از سلامتی هم‌وطنان جان خود را به دلیل شیوع کرونا از دست دادند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه یکی از مهم‌ترین ارکان ستون دین در اسلام را نماز معرفی کرد و تصریح کرد: پروردگار اعمال نماز را طوری قرار داده که بقیه اعمال دین را تحت تأثیر قرار داده و به همین دلیل خواندن به‌طور صحیح یکی از ارکان اصلی دین بوده درست نخواندن و عمل نکردن به اعمال آن باعث تباه شدن همه اعمال او می‌شود.

طیبی با اشاره به ویژگی‌های یک فرد نمازخوان از نگاه پروردگار افزود: کسی که نماز را برای پروردگار می‌خواند باید به‌ حق‌الناس، حق‌الله، عدم رباخواری و رشوه، عدم غیبت و دروغ‌گویی، خواندن سروقت نماز و پاکیزه بودن توجه کند در این صورت آن فرد مؤمن قیامت را برای خود تضمین کرده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه مؤمنان به خواندن سروقت نماز بیان کرد: برای فرد مؤمن واجب است در هنگام اذان مغازه و محل کار خود را بسته و دعوت پروردگار در خواندن نماز را اجابت کند در غیر این صورت آن فرد نماز را بی‌ارزش شمرده و به سعادت دنیا و آخرت نمی‌رسد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول