اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بهبود وضعیت صادرات زنجان با اجرای طرح ورود موقت

مدیر کل گمرک استان زنجان گفت: وضعیت صادرات زنجان با اجرای طرح ورود موقت بهبود یافته است.

بهبود وضعیت صادرات زنجان با اجرای طرح ورود موقت

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهارکرد: در ماه‌های ابتدایی سال با توجه به شرایط پیش‌آمده به خاطر بیماری کرونا برخی از مرزهایی که کالاهای استان از آن خارج می‌شد، بسته شد.

مدیر کل گمرک استان زنجان افزود: در فروردین‌ماه صادرات استان به لحاظ وزنی 69 و به لحاظ دلاری 78 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه روند کاهش صادرات استان پس از باز شدن مرزها بهبود یافت، افزود: حل مشکل بازگشت ارز صادرات از محل ورود موقت در این شرایط موثر بود.

سیداحمدی با اشاره به اینکه در هشت ماه گذشته از سال‌جاری صادرات استان به لحاظ دلاری 6 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: به لحاظ وزنی نیز صادرات استان تنها نسبت به سال قبل 2 درصد کاهش داشته است.

مدیر کل گمرک استان زنجان مقصد 97 درصد کالاهای صادر شده از استان را کشورهای همسایه اعلام کرد و افزود: ترانسفورماتور، شمش روی و سرب، پروفیل، کشمش و خرما، کاغذ فلوتینگ، محصولات لبنی و پارچه‌های نبافته عمده کالاهای صادراتی استان زنجان است. 

 وی خاطر نشان کرد: در این بین ترکیه و عراق بیشترین مقصد کالاهای صادراتی استان است.

سیداحمدی با اشاره به اینکه میانگین بالای ارزش کالاهای صادراتی استان به لحاظ ارزش میانگین هر تن صادرات در 8 ماهه امسال یک هزار و 695 دلار بوده است، گفت: ارزش میانگین هر تن صادرات استان تقریبا 5.92 برابر میانگین کشوری است.

مدیر کل گمرک استان زنجان با بیان اینکه در فروردین‌ماه سال‌جاری واردات استان با کاهش 58 درصدی و 70 درصدی وزنی مواجه بود، گفت: این رقم در هشت ماه گذشته از سال‌جاری جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به کاهش 23 درصد دلاری و 13 درصد وزنی رسیده است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول