اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صادرات پیاز ممنوع است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به ممنوع شدن صادرات پیاز از زنجان گفت: عراق هم واردات سیب‌زمینی را ممنوع کرده است.

صادرات پیاز ممنوع است

جواد تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه صادرات پیاز از طرف ایران ممنوع است، اظهار کرد: خروج این محصول از طریق مرزهای رسمی انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سیاست ممنوعیت صادرات موجب کاهش قیمت پیاز و تنظیم بازار شده است، بیان کرد: البته به صورت مستمر مشغول رصد بازار هستیم و در صورت نیاز پیشنهاد اصلاح سیاست‌ها را ارائه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تولید پیاز در استان حدود 160 هزار تن برآورد شده است، افزود: 100 درصد این محصول برداشت و به تدریج در حال عرضه به بازار است.

تاراسی با بیان اینکه صادرات سیب زمینی آزاد بوده و مانعی برای آن وجود ندارد، اظهار کرد: کشور عراق به عنوان یکی از بازارهای صادراتی اصلی واردات سیب زمینی را ممنوع کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه محدودیت ایجاد شده برای صادرات به سایر کشورها و مباحث مرتبط دیگر موجب کاهش قیمت سیب زمینی در بازار شده است، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعمال مشوق‌های صادراتی روند قیمت سیب زمینی در بازار اصلاح و منافع کشاورزان حفظ شود.

وی با بیان اینکه برآورد تولید سیب زمینی در استان حدود 280 هزار تن بوده که 95 درصد آن برداشت شده است، افزود: با عنایت به اینکه مسؤولیت تنظیم بازار اقلام اساسی و کشاورزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت است که، امیدواریم با اعمال سیاست‌های مناسب منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حفظ شود.

تاراسی افزود: حسب آمارهای موجود تا پایان مهرماه حدود 70 هزار تن سیب زمینی از استان به سایر کشورها صادر شده است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول