اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۲۱ دی در گیلان برگزار می‌شود/ توسعه گفتمان انقلاب مهم‌ترین هدف جشنواره

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۲۱ دی در گیلان گفت: در گیلان خبرنگاران بسیار نخبه‌ای و با ظرفیت بسیار خوبی حضورداشته و جشنواره ابوذر فرصتی مناسب برای ظهور و بروز این استعدادها و توسعه گفتمان انقلاب است.

ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۲۱ دی در گیلان برگزار می‌شود/ توسعه گفتمان انقلاب مهم‌ترین هدف جشنواره

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز نشست خبری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه گیلان، رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان و دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سالن اجتماعات ساختمان بسیج افشار برگزار شد.

نقش مهم رسانه در پیروزی انقلاب اسلامی‌ و واکاوی حوادث رژیم پهلوی
جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه گیلان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب رویکرد جدیدی در کشور ایجادشده است، اظهار کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کشور در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای با تحول مواجه شده و این روند تاکنون ادامه داشته است.

حسن حبیبی با اشاره به خفگان رسانه‌ای در دوران رژیم پهلوی گفت: آمریکا در دوران پهلوی رسانه‌های رسمی کشور را در دست داشته و تردیدهای بسیاری در جامعه ایجاد شد ولی رسانه در بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بسیاری از تردیدها و اتفاقات دوران پهلوی واکاوی شد.

وی با تأکید بر نقش مؤثر رسانه در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: استقلال و مردم‌سالاری دینی مهم‌ترین ویژگی نظام مقدس اسلامی بوده و آثار هنری و رسانه‌ای آن دوران پهلوی به شکل چاپ کاغذی و رادیو به پیروزی انقلاب کمک کرد.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه گیلان  با اذعان به اینکه دشمنان انقلاب در این ۴۰ سال از تمام ظرفیت خود در خصوص ایجاد شبهه در کشور استفاده کردند، تصریح کرد: رسانه‌های انقلابی در این ۴۰ سال تمامی ظرفیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشته و از این طریق دشمنان انقلاب تمامی ظرفیت را به نمایش گذاشته که بسیاری از توطئه‌ها خنثی‌شده لذا به جرات می‌توان نقش رسانه در پرورش جامعه را بسیار مهم دانست‌.

حبیبی تشکیل بسیج اقشار و دانشجویی را ناشی از هوشمندی و بصیرت امام راحل (ره) دانست و گفت: امام راحل (ره) با هوشمندی، بسیج دانشجویی و طلبه در دهه ۶۰ را صادر کرده و هدف از این اقدام قدرتمند سازی بسیج در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سازندگی با استفاده از ظرفیت نخبگان بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷ قشر در بسیج اقشار بیان کرد: هر قشر در هر جا و مکانی باید به رفع مشکلات و افزایش کارآمدی آن مجموعه کمک کرده و به همین منظور ۱۷ قشر تخصصی در بسیج اقشار وجود داشته و از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

توسعه گفتمان انقلابی مهم‌ترین اهداف جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه در جشنواره ابوذر امسال از ظرفیت رسانه به‌درستی استفاده شود، اظهار کرد: استان گیلان یکی از قطب‌های رسانه‌ای کشور بوده و باید در جشنواره ابوذر این ظرفیت خود را به‌درستی نشان دهد.

مهدی پارسا مهم‌ترین هدف از جشنواره رسانه‌ای ابوذر را توسعه گفتمان انقلاب دانست و گفت: در گیلان خبرنگاران بسیار نخبه‌ و با ظرفیت بسیار خوبی حضورداشته و جشنواره ابوذر فرصتی مناسب برای ظهور و بروز این استعدادها و توسعه گفتمان انقلاب است.

وی با اذعان به اینکه جشنواره ابوذر بزرگ‌ترین آوردگاه رسانه‌ای کشور است، تصریح کرد: بر اساس آمار سطح کیفی جشنواره ابوذر سال‌به‌سال افزایش پیداکرده لذا امیدوارم نسبت به سال گذشته آثار کیفی‌تر و تعداد آثار بیشتری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به برنامه گام دوم انقلاب در جشنواره رسانه‌ای ابوذر بیان کرد: با توجه به برنامه ابلاغی گام دوم توسط مقام معظم رهبری باید نگاه رسانه به سمت اهداف گام دوم بوده و اصحاب رسانه باید به آن توجه جدی کنند زیرا استکبار در تلاش است تا برنامه گام دوم را ضعیف جلوه دهد.

پارسا با اشاره تأثیرپذیری مهم رسانه در بیان رخدادهای جامعه افزود: رسانه بازوی قوی انقلاب بوده و باید در بیان رخداد و تولید محتوا نقش مهمی ایفا کنند و در جشنواره ابوذر امسال هم به آن توجه شده است.

وی با اذعان به اینکه مردم اصحاب رسانه را جزئی از بدنه جامعه می‌دانند، تصریح کرد: هرگاه رسانه نکات مثبت و منفی جامعه را شناسایی و آن را بازگو کرد آن معضل برطرف و در جامعه با پیشرفت‌های زیادی مواجه شدیم به همین دلیل اصحاب رسانه با قلم خود با نیازسنجی کرده و بر همین اساس و در همان مسیر حرکت کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان یکی از اهداف استکبار در ایام کرونا را از بین بردن امید در جامعه برشمرد و بیان کرد: اصحاب رسانه با قلم شیوای خود باید امیدآفرینی را در سطح جامعه تزریق کرده و برنامه استکبار در خصوص ایجاد ناامیدی در جامعه را از بین ببرند.

پارسا با اشاره به اهداف ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گیلان افزود: رعایت اصول و ارزش‌های انقلاب، حمایت از مستضعفان، کمک به پرورش نیروی انقلابی، تبیین رسانه‌های شهرستانی، همفکری در باب تحول در رسانه‌های استان از مهم‌ترین اهداف جشنواره رسانه‌ای ابوذر است.

وی با اعلام محور‌های ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: مبارزه با تروریست، بصیرت شناسی، خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران، کرونا و کمک مؤمنانه و ۴۰ سالگی دفاع مقدس و بررسی معضلات چای و برنج مهم‌ترین محوریت‌های جشنواره‌ای رسانه‌ای ابوذر است.

تمام تلاشمان را برای برگزاری مراسم درخور شأن اصحاب رسانه استان می‌کنیم 
دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه ششمین جشنواره ابوذر در گیلان با حساسیت بیشتری برگزار می‌شود، اظهار کرد: به دلیل نگاه کشور به جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان امسال این جشنواره با حساسیت بیشتری در گیلان برگزارشده و به‌تبع در بخش داوری‌ها نیز این حساسیت‌ها مضاعف است. 

ابراهیم افشاری با اشاره به قالب‌های مسابقه‌ای ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گیلان افزود: اختتامیه این جشنواره ۲۱ دی و در سازمان منطقه آزاد انزلی و در قالب خبر، تیتر، عکس، مقاله، موشن گرافی، مصاحبه، یادداشت، کاریکاتور، اینفوگرافی و فیلم کوتاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به راه‌های ارتباطی و نحوه ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بیان کرد: شرکت‌کنندگان باید با مراجعه به وب‌سایت جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال و در صورت عدم موفقیت در ارسال ثبت سه نسخه پشتیبان، ارسال پیام واتس اپ به شماره ۰۹۱۱۵۰۲۴۷۱۳ و ارسال به پست الکترونیکی gilanaboozar6@gmail.com یا به دبیرخانه جشنواره در سازمان بسیج رسانه تحویل دهند.

دبیر جشنواره ابوذر با تأکید بر برگزاری مراسم اختتامیه درخور شأن اصحاب رسانه استان گیلان گفت: دست یاری به‌سوی همه پیشکسوتان و همکاران رسانه‌ای برای دریافت پیشنهاد‌هایشان دراز می‌کنیم تا مراسمی به شأنیت زحمات اصحاب رسانه استان گیلان برگزار شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول