اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خبرنگاران تحت پوشش حقوقی قرار می‌گیرند/احتراماً از پذیرش مسافر معذوریم!

به گفته مسؤول بسیج رسانه سپاه قدس گیلان، اصحاب رسانه استان گیلان می‌توانند با مراجعه به بسیج رسانه علاوه بر حمایت حقوقی رایگان از وام ۲۰۰ میلیون ریالی نیز بهره ببرند.

خبرنگاران تحت پوشش حقوقی قرار می‌گیرند/احتراماً از پذیرش مسافر معذوریم!

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، سرهنگ پاسدار مهدی پارسا پیش از ظهر امروز با حضور در کارگاه سواد رسانه در سالن اجتماعات سپاه ناحیه ماسال با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج امروز در هرکجا که مشکلی وجود داشته باشد حضور دارد این ماهیت قلبی و وجودی بسیج است، نیروهای آماده‌به‌کار، پایبند و مستعدی که با تلاش‌های شبانه‌روزی برای خدمت به مردم و انقلاب آماده‌اند.

وی با اشاره به نقش بسیج رسانه در رفع مشکلات مردم افزود: امروز در هر شهری با رسانه‌های متعدد بومی مواجه هستیم اغلب مردم هر روز ابتدا رسانه محلی خود را بررسی کرده و بعداً به سراغ رسانه‌های بزرگ‌تر می‌روند، امروز بسیج رسانه باهدف اجماع خبرنگاران، آموزش درست آن‌ها و ساماندهی به‌موقع در تلاش است مشکلات، موانع و آسیب‌های جامعه را کاهش دهد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تأکید بر تلاش بسیج در حمایت قانونی از خبرنگاران تصریح کرد: با یک مؤسسه حقوقی برای حمایت حقوقی از خبرنگاران رایزنی شده که خبرنگاران در مواقع لزوم بتوانند با دریافت معرفی‌نامه برای دریافت مشاوره رایگان حقوقی اقدام کنند همچنین اگر به هر دلیلی خبرنگاری نیازمند به وکیل باشد معرفی می‌شود و در مورد هزینه هم تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از وام قرص الحسنه می‌تواند استفاده کند.

پارسا با اشاره به برنامه‌های بسیج برای حمایت از خبرنگاران گفت: در طول یک ماه گذشته با یکی از مؤسسه‌های فنی-مهندسی برای حمایت از خبرنگاران بسیجی در مورد ساخت و صدور پروانه‌های ساختمانی و امورات مربوطه رایزنی‌هایی صورت گرفته که در آینده‌ای نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تولید محتوا برای رسانه‌های محلی افزود: برای قلم‌زدن برای انقلاب باید تولید محتوا انجام داد باید حرف جدید داشته باشید باید از ذهن خود استفاده کنید و این نیاز به مطالعه مستمر دارد بعضی از رسانه‌ها متأسفانه به این مقوله توجهی نمی‌کنند حتی رسانه‌های معتبر دنیا مانند رویترز نیز امروز دچار این آفت شده‌اند و در حال بازنشر اخبار هستند عادت شده کپی پیست کنند باید برای مخاطب محتوای درخور تولید کرد محتوایی که هم جذاب باشد هم غنی باشد هم مفید باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تأکید بر رعایت اخلاق توسط رسانه‌ها بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها امیدآفرینی است باید امید را بین مردم احیا کنیم با این حجم از مشکلات هرچه اخبار ما به‌سوی ناامیدی برویم شکست می‌خوریم باید با ترویج امید با مردم صحبت کرد، اخلاق رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین شاکله‌های رسانه است، اینکه چه اخباری در خروجی رسانه قرار می‌گیرد مهم است.

پارسا با تأکید بر رعایت امنت و اخلاق رسانه‌ای تصریح کرد: اگر قرار است انتقادی صورت پذیرد با تشویش اذهان عمومی و ایجاد ترس و ناامیدی نمی‌شود مشکل را حل کرد باید ابتدا مشکلات را ببینید، انعکاس دهید، مطالبه کنید تا  بتوانید با این برنامه‌ها منشأ خیرات و برکات باشید، امروز اتحاد و انسجام رسانه‌ها مهم است.

پایش و غربالگری شهرستان ماسال توسط ۷۷ پایگاه بسیج محلات

فرمانده سپاه شهرستان ماسال نیز در این نشست با اشاره به جهانگیری ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: متأسفانه امروز حال شهرستان اصلاً خوب نیست بیماری کرونا بیداد می‌کند و وضعیت ماسال نارنجی است ریشه‌کنی این‌همه گیری منوط به اراده و همت عمومی مردم دارد و سپاه و بسیج در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

سرهنگ پاسدار عبدالرضا یگانی نژاد با اشاره به اجرای طرح ملی شهید سلیمانی در ماسال گفت: این طرح با شعار هر پایگاه بسیج یک مرکز بهداشت تمام خانوارهای ماسال توسط ۷۷ پایگاه مقاومت بسیج محلات رصد، غربالگری و شناسایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه مردم خط قرمز سپاه هستند تصریح کرد: سپاه هرکجا که احساس کند آسیبی متوجه مردم است با جان‌ودل آماده جان‌فشانی است، در بحث کرونا با تمام توانمان درصدد رفع این بیماری در حوزه سرزمینی خود هستیم در روزهای گذشته یک تور گردشگری غیرمجاز با تبلیغات گسترده قصد ورود به شهرستان ماسال را داشت ازآنجایی‌که وضعیت شهرستان نارنجی است با کمک مسؤولان ذی‌ربط پیش از اعزام به شهرستان از ورود آن‌ها از مبدأ جلوگیری به عمل آمد.

فرمانده سپاه شهرستان ماسال با اشاره مسدود بودن ورودی‌های شهرستان ماسال افزود: سلامت مردم برای ما در اولویت قرار دارد و هیچ‌چیز را با سلامت جامعه معامله نمی‌کنیم نمی‌توانیم بنشینیم و دست روی دست بگذاریم تا عده‌ای با سهل‌انگاری با جان مردم بازی کنند و شاهد از دست رفتن همشهریانمان باشیم لذا باکمال احترام به استحضار مسافرین و گردشگران می‌رسانیم در چنین شرایطی نمی‌توانیم میزبان شما باشیم.

یگانی نژاد با اشاره به تبلیغات تورهای گردشگری غیرمجاز در ایام تعطیلات برای حضور در ماسال گفت: جدیداً در فضای مجازی تبلیغات گسترده‌ای به جهت حضور تورهای گردشگری در مناطق دیدنی ماسال مشاهده‌شده، این‌همه گیری و وضعیت غمبار کرونایی را فقط با قطع زنجیره انتقال می‌توانیم کنترل کنیم پس خواهش می‌کنیم در منازلتان بمانید و از مسافرت به ماسال در این ایام بپرهیزید.

وی با اشاره به طرح شهید قاسم سلیمانی بیان کرد: ماسال با بیش از ۵۲ هزار نفر جمعیت در روزهای آینده و باهمت بسیجیان به‌طور کامل پایش و غربالگری خواهد شد و در روزهای آتی با شعار هر پایگاه بسیج یک مرکز بهداشت به کمک کادر درمان خواهیم رفت.

انتهای پیام ۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول