اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بی‌اثر شدن تحریم‌ها با تولید بذر هیبرید توسط دانشجویان دهاقانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: با توجه به قرار گرفتن کشور در شرایط تحریم و واردات بذر از کشورهای دیگر، دانشگاه آزاد دهاقان با تأسیس گلخانه‌های هایتک با هدف افزایش تولید بذر هیبرید، بخش عظیمی از مشکلات کمبود بذر را حل خواهد کرد.

بی‌اثر شدن تحریم‌ها با تولید بذر هیبرید توسط دانشجویان دهاقانی

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، سید حسن حجازی عصر امروز در نشست مجازی با دانشجویان جدیدالورود  دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با تبریک  فرا رسیدن روز دانشجو، اظهار داشت: دانشجو شدن  آغاز دوره جدیدی از زندگی  نوجوانان و جوانان است  و  دانشجویان پس از ۱۲ سال تحصیل در بدنه آموزش و پرورش، ادامه بحث آموزش را در محیط جدیدی به نام دانشگاه  سیر می‌کنند؛ امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا توفیق دیدار حضوری با دانشجویان جدیدالورود حاصل نشد و  استقبال از آنان با شرکت در کلاس‌های مجازی انجام گرفت و در  فرصت‌های آتی برنامه‌ای برای  آشنایی بیشتر با محیط دانشگاه خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با اشاره به تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در سال ۶۶ ،افزود: ۳۳سال از  آغاز به کار این واحد دانشگاهی می‌گذرد و مفتخریم اعلام کنیم تا کنون ۲۰ هزار نفر  در این دانشگاه  تحصیل کرده و هم اکنون نیز ۲هزار نفر در  ۷۰ رشته از مقطع کاردانی تا دکترا  مشغول به تحصیل هستند.

وی از  فعالیت ۶۰ نفر هیأت علمی دائم و ۸۰نفر کارمند در این  واحد خبرداد و گفت: با همکاری دانشجویان و اساتید، تا کنون ۱۲ اختراع در عرصه‌های مختلف در این واحد دانشگاهی ثبت شده است و ۲ مرکز تحقیقاتی در موضوعات آسیب‌های اجتماعی و مدیریت استراتژیک در دانشگاه فعال هستند که تا کنون مطالعات خوبی نیز در حوزه‌های مربوط انجام داده‌اند.

حجازی با  بیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با همت مردم و مسؤولان اکنون به یک برند ملی تبدیل شده است، بیان کرد: سه رشته جامعه شناسی، مدیریت و ایمنی صنعتی به صورت تخصصی در این دانشگاه تدریس می‌شود و فارغ التحصیلان این رشته‌ها در سراسر کشور مشغول به کار شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با بیان این‌که شهرستان دهاقان قطب تولید محصولات گلخانه‌ای کشور است ،گفت: در سال ۹۸ با حمایت فعالان بخش کشاورزی در دانشگاه آزاد استان اصفهان توانستیم بیش از ۲۰ میلیون بذر هیبرید خیار تولید  و عرضه کنیم.

وی  ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن کشور در تحریم و واردات بذر از کشورهای دیگر،  دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با تأسیس گلخانه‌های هایتک  با هدف  افزایش تولید بذر هیبرید،  بخش عظیمی از  مشکلات کمبود بذر را حل خواهد کرد.

حجازی با اشاره به  شیوع ویروس کرونا و  ایجاد محدودیت برای آموزش، اظهار داشت:  این دانشگاه با تلاش بسیار جدی همکاران  واحد فناوری  اطلاعات،  فرایند آموزش را از طریق فضای مجازی بدون فوت وقت ادامه داد و مشکل خاصی را در حوزه  آموزش مجازی نداشتیم.

جواد استاد محمدی، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد دهاقان  در ادامه این جلسه با تبریک روز دانشجو، این روز را روز مقاومت دانشجویان با استکبار دانست و  افزود: دانشجویان  همیشه و در همه عرصه‌ها ایثارگری‌های زیادی انجام داده‌اند.

وی تأسیس دانشگاه در شهرستان دهاقان  را نشان از فرهنگ بسیار بالای این شهرستان و اهمیت آموزش در میان آن‌ها دانست و گفت: پس از ۳۳ سال از عمر این دانشگاه اکنون این واحد دانشگاهی در سطح کشور  می‌درخشد و موفقیت‌هایی بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف داشته است.

استاد محمدی، دانشگاه را کلیدی‌ترین نهاد جامعه دانست و افزود:  دانشجو است که  دانشگاه را  فعال می‌کند و باید در عرصه‌های مختلف  پویا باشد؛ چراکه دانشجو باید آگاه‌ترین فرد در جامعه باشد.عضویت در کانون‌های دانشجویی علاوه بر  ایجاد تنوع در هنگام تحصیل، زمینه کشف استعداد‌های دانشجو را نیز فراهم می‌کند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با بیان این‌که راحت‌طلبی آفت دانشجویی است، تأکید کرد: اگر دانشجو گرفتار این آفت شود  آسیب‌های زیادی او را تهدید می‌کند.

وی  در پایان خاطرنشان کرد:  تهدیدات دشمن در فضای مجازی  را نباید دست کم بگیریم و استفاده درست از فضای مجازی را  به طور ویژه در دستور کار قرار دهیم. دشمن اصلی ما آمریکا است و  هیچ وقت دست از دشمنی بر نمی‌دارد  و ما باید با تلاش جدی در عرصه‌های مختلف به خصوص فرهنگی، نقاط ضعف خود را از بین برده و با دشمن مقابله کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول