اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تولید بذر هیبریدی در واحد دهاقان طرح ملی است/ پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه انتقال آب شرب به شهرستان

کمبود و فرسودگی فضای آموزشی در شهرستان دهاقان، وضعیت ابتلا به کرونا در این شهرستان، پیشرفت 98 درصدی پروژه انتقال آب به دهاقان و تولید بذر هیبریدی در واحد دهاقان؛ از موارد مطرح شده در جلسه شورای اداری این شهرستان بود.

تولید بذر هیبریدی در واحد دهاقان طرح ملی است/ پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه انتقال آب شرب به شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، حجت‌الاسلام حسن آقاحسینی چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دهاقان، با تبریک هفته دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر دو دولت‌مرد بودند که اخلاص و تقوا را سرلوحه زندگی خدمت خود قرار دادند و مسؤولان باید این دو شهید را سرمشق خود قرار دهند.

امام جمعه موقت دهاقان با بیان این‌که در عصر کنونی نیز شاهد این اسوه‌ها بوده‌ایم، گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز از این اسوه‌ها در عصر کنونی بود که خدماتی بسیار بزرگ انجام دادند.

وی با اشاره به ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان، بیان داشت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم‌ها مثل سابق وجود نداشت ولی با همکاری مسؤولان و مردم و به خصوص هیأت‌های مذهبی مراسم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

میانگین سنی مبتلایان به کرونا در دهاقان ۵۲ سال است

زینب جلیلی معاون شبکه بهداشت و درمان دهاقان در این جلسه با اشاره به همراهی و همکاری مسؤولان و مردم در جهت کنترل بیماری کرونا گفت: تا فروردین ماه وضعیت خوبی را در شهرستان از نظر ابتلا به این ویروس شاهد بودیم و تمامی دستگاه‌ها همکاری خوبی را در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان داشتند.

وی بیان کرد: پس از فروردین ماه به دلیل این‌که مردم فکر می‌کردند با گرم شدن هوا شرایط بهتر می‌شود مقداری از رعایت موازین بهداشتی کاستند که موجب افزایش تعداد مبتلایان در شهرستان شد.

جلیلی میانگین سنی افراد مبتلا در شهرستان دهاقان را ۵۲ سال عنوان کرد و ادامه داد: برای تأمین ماسک در ماه‌های آینده با مشکل مواجه هستیم و نیاز است که چاره‌ای اندیشیده شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان دهاقان با بیان این‌که احتمال هم‌زمان شدن آنفلوانزا با بیماری کرونا وجود دارد، تأکید کرد: مردم بیش از پیش موازین بهداشتی را رعایت کنند.

وی تدفین بیماران کرونایی بومی‌های شهرستان که در شهرهای دیگر مبتلا شده‌اند و فوت کرده‌اند را از  مشکلات فعلی برشمرد و گفت: برای این موضوع باید هرچه سریع‌تر چاره‌ای اندیشیده شود.

کمبود و فرسودگی فضای آموزشی در شهرستان دهاقان

رجب فرهمندیان، مدیر آموزش و پرورش دهاقان در این جلسه با بیان این‌که در شهرستان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، تصریح کرد: ۵ واحد آموزشی در شرف افتتاح و بهره‌برداری است و ۳ واحد نیز در حال احداث است اما هنوز هم در شهر دهاقان و بعضی از روستاها با کمبود و فرسودگی فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی از کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش دهاقان خبر داد و گفت: راه‌حل‌های مسکن فعلی تأثیر زیادی ندارد و باید تصمیم اساسی در سطح کلان گرفته شود.

مدیر آموزش و پرورش دهاقان همچنین خواستار تعیین تکلیف نیروهای حق و التدریس شد و ادامه داد: برای این‌که نیروها با انگیزه بیشتری فعالیت کنند هرچه سریع‌تر باید تعیین تکلیف شوند.

وی از آمادگی مدیریت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در هر وضعیت رنگی خبر داد و گفت: تمامی اقدامات لازم برای آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور فراهم است، ۱۰ درصد از دانش‌آموزان شهرستان دسترسی به امکانات آموزش مجازی ندارند و نیاز است توسط خیرین و مسؤولان حمایت‌های ویژه‌ای صورت پذیرد.

فرهمندیان کمبود نیروی خدمات در مدارس دهاقان را از دیگر مشکلات جدی برشمرد و گفت: در اکثر مواقع هر نیروی خدمات وظیفه انجام کار خدماتی سه مدرسه را بر عهده دارد، در صورتی که در شرایط کرونایی نبودیم این مشکل زیاد حساس نبود ولی در شرایط فعلی نیاز است شهرداری‌ها مساعدتی در این زمینه انجام دهند.

پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه انتقال آب شرب به شهرستان دهاقان

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با حضور در این جلسه با گرامیداشت هفته دولت، بیان کرد: مسؤولان باید شهیدان باهنر و رجایی را الگوی خود در خدمت به مردم قرار دهند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، رتبه علمی بسیار بالایی در سطح کشور دارد و نیاز است حمایت‌هایی برای انجام هرچه بهتر طرح‌ها و ایده‌ها در این دانشگاه انجام شود تا بیش از پیش شاهد پیشرفت و توسعه این واحد دانشگاهی در سطح کشور باشیم.

محمودی از پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه انتقال آب شرب به شهرستان دهاقان خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژه ۶ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبارات ویژه به دهیاری‌های تعدادی از روستاها برای انجام پروژه‌های عمرانی خبر داد و بیان داشت: در حال رایزنی برای تخصیص اعتبارات برای سایر روستاها هستیم.

وی همچنین از ادارات و مردم خواست ایده‌ها و نظرات و مواردی که نیاز است به قانون تبدیل شود را به دفتر ارتباطات مردمی انعکاس دهند تا بررسی شود.

تولید بذر هیبریدی در واحد دهاقان یک طرح ملی است

سید علی سجادی سرپرست فرمانداری دهاقان با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهدان، گفت: ما باید در طول زندگی امام حسین و یارانش را الگوی خود قرار دهیم و مانند آن‌ها عمل کنیم.

وی با اشاره به هفته دولت از افتتاح ۲۰ پروژه عمرانی به مناسبت هفته دولت خبر داد و افزود: از شهریور سال گذشته تاکنون ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به مردم توسط دستگاه‌های شهرستان اعطا شده است.

سجادی ضمن تشکر از مردم به خاطر تشکیل جبهه مردمی مقابله با کرونا و از کلیه مسؤولان شهرستان به جهت کنترل پیک اول بیماری، از مردم درخواست کرد در مراسمات عزاداری تمامی موازین بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد شرایط بد در شهرستان نباشیم.

سرپرست فرمانداری دهاقان با اشاره به تلاش مدیریت آموزش و پرورش به جهت کسب رتبه دوم استان و دوازدهم کشور در امتحانات نهایی پایه دوازدهم، خاطرنشان کرد: امید است با تلاش همه در آینده هم شاهد کسب مقامات کشوری در حوزه آموزش و پرورش باشیم.

وی با اشاره به توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان در راستای تولید بذر هیبریدی، بیان کرد: این طرح یک طرح ملی است و با توجه به قرار گرفتن کشور ما در تحریم نیاز است تا از این طرح حمایت کنیم تا بخشی از مشکلاتمان در این زمینه حل شود.

سجادی در ادامه با بیان این‌که مدیران ادارات باید در تایم اداری در محل کار حضور داشته باشند و پاسخگوی ارباب رجوع باشند، گفت: در صورت مشاهده عدم حضور مدیر بدون هماهنگی در اداره، گزارش فرد متخلف به اداره کل متبوع ارسال می‌شود.

سرپرست فرمانداری دهاقان اظهار داشت: تمامی مدیران ادارات در حوزه خود سرمایه‌گذار جذب کنند و همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را اعلام کنند تا نسبت به آن اقدام شود و حتی‌الامکان سرمایه‌گذار را فراری ندهیم.

وی بیان کرد: با توجه به تأکید استاندار اصفهان بر حضور شخص رئیس اداره در جلسات، از این پس حتماً شخص رئیس در جلسه شرکت کند و فقط در موارد خاص معاون یا همکار وی حاضر شود.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول