اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اختلافات بالای ملکی در ساوه به دلیل انجام معاملات به صورت قولنامه‌ای

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر ساوه گفت: انجام معاملات به صورت قولنامه‌ای و سند عادی به علت عدم تخصص بنگاه‌های معاملاتی و عدم آشنایی با تشریفات خاص معاملات موجبات تعارض در مالکیت و اختلافات ملکی شده است.

اختلافات بالای ملکی در ساوه به دلیل انجام معاملات به صورت قولنامه‌ای

حسن خدامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه اظهار کرد: انجام معاملات به صورت قولنامه‌ای و سند عادی به علت عدم تخصص بنگاه‌های معاملاتی و عدم آشنایی با تشریفات خاص معاملات موجبات تعارض در مالکیت و اختلافات ملکی شده است و علاوه بر تضرر شهروندان بر ادارات دولتی و متصدیان امر هزینه‌بر است.

وی افزود: بعضاً سرمایه و دسترنج یک فرد که پس‌انداز چندین ساله‌اش است، توسط افراد سودجو به یغما می‌رود که کثرت پرونده‌های قضائی در خصوص اختلافات ملکی دلالت بر این موضوع دارد و علی‌رغم برخورد قاطع دستگاه قضائی زمینه‌های عدم تشکیل این‌چنین پرونده‌ها فراهم نشده و رفع این مشکل نیازمند همدلی و هماهنگی ادارات مرتبط جهت مبارزه با افراد سودجو و زمین‌خواران می‌باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر ساوه تصریح کرد: تشکیل پرونده‌های انتقال مال غیر و کلاهبرداری و حجم این پرونده‌ها اثبات کنده این ادعا است.

خدامی در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با اشاره به این‌که علیرغم مشکلات مالی شهرداری ساوه توافقات خوبی در حوزه تملکات داشته است، گفت: از ابتدای فعالیت دوره پنجم توافقات خوبی با مالکان در جهت تملک اراضی و املاک برای اجرای طرح‌های عمرانی و باز کردن گره‌های ترافیکی در سطح شهر داشته است.

وی تأکید کرد: همه مدیران در بخش‌های مختلف شهرداری باید نسبت به تسریع امور مردم، تکالیف درآمدی و اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی، خدماتی، اجتماعی جهت تسریع در توسعه و ارتقاء جایگاه شهر، جدیت بیشتری داشته باشند.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر ساوه تصریح کرد: شهر ساوه در بحث گره‌های ترافیکی دارای مشکلات زیادی که باید با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده این تملکات بر اساس اولویت‌بندی در حال انجام است.

خدامی گفت: با توجه به مالکیت شهرداری در خصوص شوارع و فضاهای عمومی، مبلغ ۷۰ میلیارد ریال به عنوان هزینه جبران ایراد خسارت، حق انتفاع و صدور مجوز حفاری برای شهر صنعتی تعیین شد.

وی خاطرنشان ساخت: مقرر شد که مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از این مبلغ به صورت نقدی و الباقی در قالب عقد قرارداد ۲ قطعه زمین صنعتی و تجاری به شهرداری ساوه جهت سرمایه‌گذاری‌های آتی واگذار شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر ساوه ادامه داد: واگذاری ۲ قطعه زمین با کاربری صنعتی و تجاری به شهرداری ساوه در شهر صنعتی در این دوره شورا انجام شده است.

خدامی افزود: این مهم با مجموع مساحت ۱۲ هزار مترمربع و به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به شهرداری اجرا شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش افزود: با توجه به این‌که یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری طبق بند ۲۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، صدور پروانه ساختمانی است، لذا برای پیشگیری و کاهش تخلفات ساختمانی و ایجاد وحدت رویه و تسهیل امور مردم در مناطقی که امکان اخذ سند مالکیت با مشکل مواجه است، شهرداری ساوه ضمن انجام اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از تفکیک غیرمجاز اراضی، نسبت به صدور برگ راهنمای ساخت اقدام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر ساوه در خصوص عوض الصلح صلح‌نامه‌های تنظیمی در ۶ ماهه امسال اظهار کرد: کل مبالغ پرداختی در این مدت ۲۲۱ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال و در قالب توافقات صورت گرفته ۲۲۲ میلیارد و ۴۲۶ میلیون ریال ملکی معوض و ۲۰ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال از سوی شهرداری به‌صورت نقدی پرداخت شده است.

خدامی گفت: در این مدت یک میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال میزان ارزش‌افزوده و ۲۱ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال دریافت نقدی شهرداری ساوه در این مدت بوده است.

وی با اشاره به این‌که در جهت توسعه زیرساخت‌های شهری این شهر تا ۱۰ سال آینده یکی از شهرهای برتر کشور به لحاظ کیفیت زندگی تبدیل خواهد شد، افزود: در دوره پنجم برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های شهری مورد توجه قرار گرفت.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر ساوه اضافه کرد: تحویل زمین ۵۰ هکتاری جهت احداث شهرک صنوف مزاحم  بخشی از این فعالیت‌ها بود قطعاً موجب تحولات شگرف بر اقتصاد شهر خواهد شد.

خدامی بیان کرد: در سال جاری شهرداری اقدام به اجرای کمربندی‌های خیابان جمهوری، اتصالی میدان سرداران، کمربند شرقی، بازگشایی ابتدای بسیج ۲ و خیابان زنجانی و... کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول