اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رشد ۹ درصدی بارندگی‌ها در زنجان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: بارش‌های سال زراعی جاری در زنجان نسبت به بازه زمانی مشابه سال‌گذشته، افزایش 9 درصدی داشته است.

رشد ۹ درصدی بارندگی‌ها در زنجان

اسماعیل افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: وضعیت بارش‌های استان زنجان تا هفتم آذر مطلوب ارزیابی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه بارش‌ها تاکنون حدود 80 میلی‌متر ثبت شده است، بیان کرد: بارندگی‌ها نسبت به سال قبل حدود 9 درصد رشد داشته و نسبت به دوره بلندمدت آماری حدود 28 درصد مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه سدهای استان نسبت به سال قبل با حجم 261 میلیون متر مکعب حدود 3 میلیون متر مکعب کسری مخزن داشتند، ادامه داد: امید است با بارش‌های صورت گرفته این کسری جبران شود.

افشاری با اشاره به اینکه چالش‌های زنجان بیشتر برداشت از آب سطحی است، بیان کرد: این میزان حدود 30 میلیون متر مکعب تصمیم‌گیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در فاز نخست برنامه، صرفه‌جویی در مصارف بخش کشاورزی از محل منابع زیرزمینی به میزان 289 میلیون مترمکعب انجام خواهد شد، عنوان کرد: این صرفه‌جویی از محل منابع سطحی به میزان 30 میلیون مترمکعب مورد توافق کارگروه استانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه سازگاری با کم‌آبی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات، شرب و بهداشت برای کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی است، تصریح کرد: این اهداف از طریق مسدود یا پر و مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی، اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری و نصب کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی و دامداری‌های صنعتی و جلوگیری از اضافه‌برداشت چاه‌های مجاز دست یافتنی است. 

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول