اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

واحد تولیدی به خاطر جعل علامت استاندارد پلمب شد

رئیس اداره استاندارد شهرستان ابهر گفت: یک واحد تولیدی در شهرستان خرمدره به دلیل جعل علامت استاندارد پلمب شد.

واحد تولیدی به خاطر جعل علامت استاندارد پلمب شد

امیر حاجی‌قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یک واحد تولیدکننده لنت ترمز، در شهرستان خرمدره،که به دلیل تولید انبوه، بدون داشتن مجوز استاندارد و همچنین جعل علامت استاندارد بر روی بسته‌بندی محصولات فعالیت می‌کرد، پلمپ و خط تولیدی آن واحد توقیف شد.

وی با اشاره به ضرورت استانداردسازی محصولات‌ تصریح کرد: به منظور بازرسی و انجام اقدامات اولیه برای جمع‌آوری و توقیف فرآورده لنت ترمز خودرو تولید شده، به واحد مذکور مراجعه و علاوه بر محصولات تولید شده، دستگاه‌ها و ادوات مرتبط با تولید به دلیل تولید انبوه، بدون داشتن مجوز استاندارد و همچنین جعل علامت استاندارد روی بسته‌بندی محصولات پلمب شد.

رئیس اداره استاندارد شهرستان ابهر گفت: هرگونه تولید و عرضه لنت ترمز فاقد مجوز استاندارد و بی‌کیفیت، نقض حقوق مصرف کنندگان است، که در این راستا، از تولید محصولات بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و بی‌کیفیت در استان، جلوگیری شده  و بازار برای عرضه و فروش این گونه محصولات ناامن خواهد شد.

حاجی‌قربانی با تأکید بر اینکه، تولید، توزیع و عرضه محصولات مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت مجوز استاندارد ممنوع است از همشهریان خواست؛ در صورت مشاهده مورد مذکور یا موارد مشابه، مراتب را برای رسیدگی و برخوردهای قانونی از طریق سامانه تلفنی 1517 به اداره کل استاندارد استان زنجان یا شهرستان ابهر اطلاع‌رسانی کنند.

وی به همشهریان توصیه کرد: در راستای اطلاع از اصالت محصول خریداری شده می‌توانند کد 10 رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد را به سامانه 10001517 پیامک کرده و با دریافت مشخصات محصول خریداری شده  نسبت به اصالت آن اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول