اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

96 درصد کالاها در زنجان استاندارد است

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: از کل بازرسی‌های انجام شده 96 درصد از واحدهای صنفی، تمامی فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری دارای علامت استاندارد و کد 10 رقمی بودند.

96 درصد کالاها در زنجان استاندارد است

داود کارگرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه حمایت از تولیدات داخلی و با کیفیت شرکت‌های پرتلاش که در زمان شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، نقش پر رنگ و بسزایی در جامعه دارند از وظایف استاندارد است، اظهار کرد: اداره کل استاندارد استان زنجان، با دارا بودن نیروهای متخصص و مجرب به این وظیفه قانونی خود پایبند است و با جدیت و اقتدار در راستای حمایت از  تولیدات داخلی با کیفیت در استان، گام برمی‌دارد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد در راستای حمایت از کالاهای با کیفیت، بازرسی مستمری از واحدها دارد، تصریح کرد: در همین راستا به منظور بررسی صحت عملکرد نازل‌های عرضه سوخت مایع موجود در استان زنجان، در 6 ماهه نخست سال جاری تعداد یک هزار و 221 آزمون ادواری انجام شده است که از این تعداد بیش از 99 درصد نازل‌ها مورد قبول واقع شده است.

وی با بیان اینکه کنترل و آزمون نازل‌های جایگاه‌های سوخت مایع استان به منظور بررسی صحت عملکرد نازل و جلوگیری از کم فروشی و ضرر و زیان برای مصرف کنندگان انجام می‌شود، افزود: نازل‌های مردود شده پس از تنظیم، مجدداً مورد آزمون قرار می‌گیرند، و پس از کسب اطمینان از صحت عملکرد، امکان استفاده مجدد از آنها فراهم می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان زنجان تصریح کرد، بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و آزمون نازل‌ها، طبق برنامه هر سه ماه یکبار و با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و با همکاری کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: یک هزار و 259 مورد بازرسی از مراکز صنفی این استان در قالب طرح طاها، توسط کارشناسان و بازرسان استاندارد استان زنجان صورت گرفته است.

کارگرزاده گفت: از کل بازرسی‌های انجام شده 96 درصد از واحدهای صنفی، تمامی فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری دارای علامت استاندارد و کد 10 رقمی بودند و در مواردی که با استانداردهای ملی مغایرت مشاهده شده، اقدامات قانونی لازم به عمل آمده است.
مدیر کل استاندارد استان زنجان، از مردم خواست که حتماً در هنگام خرید کالا به نشان استاندارد توجه کنند و چنانچه با کالای بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد مواجه شدند، سریعاً مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1517 به اداره کل استاندارد اعلام کنند تا بررسی‌ها و پیگیری‌های حقوقی لازم انجام پذیرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول