اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پیگیری یک گزارش/طرح ساماندهی«تپه شیخ سلام» در سنندج بزودی آغاز می‌شود

مدیر شهرداری منطقه یک سنندج از اجرای طرح ساماندهی تپه شیخ سلام خبر داد و گفت: احداث فضای سبز، نصب سیستم روشنایی و آسفالت خیابان مجاور این تپه از جمله اقداماتی است که در راستای ساماندهی این تپه انجام می‌شود.

پیگیری یک گزارش/طرح ساماندهی«تپه شیخ سلام» در سنندج بزودی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، "حسرت 40 ساله "زینب کردستان" عنوان گزارشی بود که در خبرگزاری فارس منتشر شد که این مادر، همسر و خواهر شهید گلایه‌هایی داشت اینکه به دلیل نابسامانی آن منطقه و وجود معتادان متجاهر نمی‌تواند سر مزار شهدایش برود.

گوهرتاج قزوینی همسر، مادر و خواهر دو شهید گفته بود: سال‌های سال است تنها دلخوشی‌ام مزار شهدایم است که البته با مشقت و سختی زیاد می‌توانم بروم، سخت و صعب‌العبور بودن مسیر از یک سو و حضور افراد معتاد و موادفروش از سوی دیگر عرصه را بر من و سایر خانواده شهدایی که عزیزانشان در تپه شیخ ‌سلام دفن شده‌اند سخت کرده است.

مزار 20 و چند شهید در این تپه قرار گرفته است، سال‌ها تلاش ما مکاتبات پی در پی با استانداران مختلف و شهردارانی که یکی پس از دیگر سکان مدیریت را به دست گرفته‌اند بی‌فایده بوده است.

وقفی‌بودن اراضی این آرامستان بهانه‌ای برای توجیه کم‌کاری مسوولان بود که مدیرکل اوقاف استان بدون هیچ مشکلی نوشتند از اول خیابان حضرت فاطمه تا تپه شیخ سلام متعلق به شهداست، 50 نفر صورت جلسه را امضا کردند ولی باز هم اتفاقی نیفتاد.

نامه اوقاف را به شهرداری بردم، شهرداری به بنیاد شهید و بنیاد شهید ما را به شهرداری حواله می‌کند و توپ را در میدان یکدیگر می‌اندازند!

اگرچه محوطه آرامستان توسط شهرداری نهالکاری شد، اما بعد از مدتی به خاطر حضور معتادان و عدم آبرسانی مناسب از بین رفت.

طرح ساماندهی تپه شیخ سلام بزودی آغاز می شود

برای پیگیری موضوع به سراغ متولیان شهرداری منطقه یک سنندج رفتیم گفتند: وضعیت توپوگرافی سنندج به گونه ای است که تپه های مختلفی در سطح شهر وجود دارد که صیانت از این میراث طبیعی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

علیرضا کاظمی گفت: برخی از این تپه ها  جزو آرامستان های قدیمی شهر هستند که به دلیل عدم ساماندهی موجب نارضایتی شهروندان شده است.

وی گفت: یکی از تپه های سطح شهر تپه شیخ سلام واقع در کمربندی کارگر است که این تپه هم از جمله آرامستان های قدیمی است  و مقبره چندین شهید والامقام هم دراین تپه قرار دارد.

کاظمی عنوان کرد: در راستای ساماندهی تپه های سطح شهر پس از برنامه ریزی و همکاری اداره اوقاف طرح ساماندهی تپه شیخ سلام توسط شهرداری منطقه یک تهیه و تدوین شد.

وی از آغاز اجرای طرح ساماندهی تپه شیخ سلام خبر داد و گفت: در راستای ساماندهی این تپه اقداماتی نظیر احداث پارک، نصب روشنایی و همچنین نصب ست بازی کودکان و آسفالت معابر مجاور این تپه اجرا خواهد شد.

کاظمی  اعلام کرد: واحد عمران و خدمات شهری این شهرداری اقداماتی نظیر تنظیف و پاکسازی و نهال کاری محوطه این تپه را انجام داده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ساماندهی تپه شیخ سلام گام مهمی در راستای رضایمندی خانواده شهدای مدفون در این تپه و ساکنان کمربندی کارگر برداشته شود.

گفتنی است؛ به دنبال انتشار گزارش فارس و در راستای تحقق مطالبات این مادر و همسر و خواهر شهید، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با وی دیدار کرد.

شاکری رئیس پلیس مواد مخدر استان کردستان نیز بعد از انتشار این گزارش با حضور در خبرگزاری فارس اظهار کرد:  در کم‌ترین زمان معتادان تپه شیخ‌سلام سنندج را جمع‌آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد خواهیم داد.

وی گفت: فرمانده انتظامی استان هم دستور داده‌اند در آن مکان نیرویی مستقر کنند ولی ساز و کار برای استقرار نیروی انتظامی در این نقطه هنوز فراهم نیست.

شاکری اذعان کرد: فرمانده انتظامی استان هم به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و هم فرمانده انتظامی شهرستان سنندج دستور داد که تاکنون در دو مرحله معتادین جمع‌آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شده‌اند.

وی اضافه کرد: دستورات فرمانده انتظامی استان اجرایی می‌شود و جمع‌آوری معتادین از تپه شیخ سلام در اولویت خواهد بود.

وعده ای که بلافاصله روز بعد از حضور سرهنگ شاکری در خبرگزاری فارس انجام شد و با اجرای طرحی با حضور رئیس پلیس مبارزه با مخدر کردستان  معتادین متجاهر از این محدوده جمع‌آوری شدند.

اوقاف مخالف اجرای فضای سبز و اقدامات فرهنگی در تپه شیخ‌سلام نیست

اوقاف استان کردستان نیز با ورود به این گزارش با بیان اینکه اوقاف هیچگونه مخالفتی با ایجاد فضای سبز، ایجاد کیوسک نگهبانی و انجام کارهای فرهنگی و ساماندهی در تپه شیخ سلام سنندج ندارد، عنوان کرد: جلساتی در این راستا با دستگاه های متولی برگزار کردیم «درددل‌های خانم قزوینی همه را تحت تاثیر قرار داد تا جایی که همه به کوتاهی در ساماندهی مزار شهدای تپه شیخ سلام اذعان و عنوان کردند که جبران خواهیم کرد!»

حجت‌الاسلام محمد کاروند تصریح کرد: بصورت کتبی هم به ادارات اعلام کرده‌ایم،‌ اوقاف هیچگونه مخالفتی با ایجاد فضای سبز در تپه شیخ سلام بعنوان میعادگاه شهدا ندارد لذا هر دستگاهی که وظیفه دارد به وظیفه‌اش عمل کند.

طرح ساماندهی مزار تپه شیخ سلام براساس آنچه از سوی شهرداری اعلام شده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و به زودی گزارشی از اقدامات انجام شده در این محدوده در همین رسانه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول