اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نخبگان سرمایه‌های ارزشمند کشور برای رسیدن به توسعه همه جانبه هستند

مسئول خانه نخبگان بسیجی کردستان گفت: نخبگان سرمایه‌های بسیار ارزشمندی هستند که می توانند زمینه توسعه کشور را فراهم کنند اما این کار مستلزم دیده‌شدن آنها توسط مسئولان است.

نخبگان سرمایه‌های ارزشمند کشور برای رسیدن به توسعه همه جانبه هستند

به گزارش خبرنگار فارس در سنندج, مهدی عبدالملکی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی نخبگان و مخترعین بسیجی با فرماندهی سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: امروز که دشمنان نظام و انقلاب که به دنبال جلوگیری از رشد و توسعه کشور ما در زمینه‌های مختلف علمی است، باید با حمایت از این نخبگان زمینه بهره گرفتن از اختراعات جدید را فراهم کرد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل اینکه از فکر و اندیشه نخبگان و مخترعان کشور استفاده نمی‌شود، دشمنان از همین مسئله سوءاستفاده کرده و جوانان ما را به مهاجرت به کشورهای دیگر تشویق می‌کنند.

مسئول خانه نخبگان بسیجی کردستان ادامه داد: تربیت و پرورش نخبگان به عنوان سرمایه‌های انسانی یک کشور هزینه‌های بالایی را از نظر اقتصادی برای یک کشور در برداشته و زمانی که این سرمایه‌ها به دلایل مختلف دست به مهاجرت‌های بین‌المللی می‌زنند نه فقط فشارهای اقتصادی بلکه فشارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زیادی را بر یک جامعه وارد می‌کنند.

عبدالملکی یادآور شد: کشور ما به دلایل مختلف همیشه با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو بوده و نداشتن زیربناهای علمی و صنعتی در گذشته و نبود برنامه‌ریزی و بسترسازی پیوسته باعث شد که کشور در برهه‌هایی با توسعه نامتوازن و ناپایدار روبرو شود، از این رو باید این موانع تاریخی در کشور برطرف شود تا به این وسیله زمینه‌های پایداری و تعادل در برنامه‌های توسعه محقق شود.

وی بیان کرد: بدون شک مهمترین مؤلفه در فرآیند توسعه در هر جامعه، نقش مدیران و نیروی انسانی کارا و متخصص در اجرای وظایف و امورات محوله خواهد بود.

مسئول خانه نخبگان بسیجی کردستان گفت: امروزه نقش نیروی انسانی در کشور در روند توسعه پذیری از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و باید مسئولان برای بهره‌گیری از تفکرات این افراد استفاده لازم را ببرند.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول