اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مسیر تعالی و پیشرفت جامعه در گرو حضور و مشارکت موثر نخبگان است

استاندار قزوین با اشاره به ضرورت ایفای نقش ملی جامعه نخبگان استان، افزود: اگر بتوانیم از ظرفیت عظیم نخبگان به خوبی بهره ببریم قطار توسعه و پیشرفت کشور با سرعت دوچندان حرکت خواهد کرد.

مسیر تعالی و پیشرفت جامعه در گرو حضور و مشارکت موثر نخبگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، امروز (پنجشنبه) در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید بنیاد ملی نخبگان استان قزوین افزود: بسیاری از موانع و مشکلات استان با به‌کارگیری اندیشه نخبگان قابل حل است و توجه به این موضوع می تواند موجب ایجاد تعادل و توازن و پیشبرد امور در بسیاری از حوزه ها شود.

این مسوول با اشاره به ضرورت ایفای نقش ملی جامعه نخبگان استان، افزود: اگر بتوانیم از  ظرفیت عظیم نخبگان به خوبی بهره ببریم قطار توسعه و پیشرفت کشور با سرعت دوچندان حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مسیر تعالی و پیشرفت جامعه در گرو حضور و مشارکت موثر نخبگان است، اظهار داشت: یکی از اقدامات اساسی بنیادهای نخبگان استانی، ایجاد کارگروه‌های تخصصی برمبنای مقتضیات زمانی،مکانی و منطقه‌ای استان است که موجب جهت دهی هدفمند در امورات و فعالیت های توسعه ای می شود.

استاندار قزوین، توجه به نگاه و رویکرد مقام معظم رهبری را در استفاده از ظرفیت‌های عظیم علمی کشور ضروری دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب به خوبی این ظرفیت‌ها را شناخته و درک کرده‌اند و همواره همه را به استفاده از این ظرفیت‌ها و تولید علم و ثروت توصیه کرده‌اند.

جمالی پور در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: با نگاه به تاریخ قزوین می بینیم که این سرزمین پایگاه علمی کشور بوده و بزرگان و اندیشمندان به نامی را در عرصه‌های مختلف تربیت کرده و وجود دانشمندان و علمای تراز اول در این استان گواه بر این ادعاست.

نماینده عالی دولت در استان قزوین،  استفاده از ظرفیت‌های عظیم علمی را کاری بسیار مهم و حساس دانست و تصریح کرد: بنیاد نخبگان یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پایگاه‌های کشف و تربیت نخبگان در جامعه داست.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود برخورداری از نخبگان بزرگ علمی در کشور و استان قادر نبوده ایم که از این ظرفیت ها به خوبی برای خلق ثروت و کمک به توسعه میهن اسلامی خود استفاده کنیم و در این رابطه نیازمند یک بازنگری هستیم.

جمالی پور بر توسعه و تقویت شرکت‌های دانش بنیان در استان تاکید کرد و افزود: بنیاد نخبگان و مراکز علمی باید در کنار دانشگاه‌ها بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان همت گذارند تا شاهد توسعه همه جانبه استان باشیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: قزوین از حیث برخورداری افراد مستعد و نخبه بسیار ثروتمند و غنی است و ظرفیت‌های بسیار عظیمی در این استان شکل گرفته و باید در راستای توسعه همه جانبه استان و کشور از این ظرفیت‌ها به شکل شایسته بهره ببریم.

وی افزود: در دوران مدیریت رییس سابق بنیاد نخبگان  ارتباط عمیقی بین علم و صنعت ایجاد شده بود و انتظار داریم این ارتباط در دوران مدیریت جدید نیز تداوم داشته باشد.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات کریم افشار رئیس قبلی بنیاد نخبگان قزوین، علی رجب پور به عنوان سرپرست این بنیاد در استان معرفی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول