اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افتتاح پژوهشکده زیست و بوم شناسی خلیج فارس

با حضور ویدیوکنفرانسی زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور و مرادی و آرامی نمایندگان مردم بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی آباد و ابوموسی پژوهشکده زیست فناوری و بوم شناسی خلیج فارس افتتاح شد.

افتتاح پژوهشکده زیست و بوم شناسی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدرضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور کشور به صورت  ویدیو کنفرانس در آیین این افتتاحیه با بیان اینکه استان هرمزگان پتانسیل بسیار خوبی دارد و اکونومی خلیج فارس به عنوان یک منبع عمده در کشور می‌باشد، گفت: افتتاح این پژوهشکده قدم اول است و باید توسعه آن تدوام یابد و از زحمات خیری رییس دانشگاه پیام نور هرمزگان، خانم عیدی و آقای فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان  و از همراهی نمایندگان مجلس نهایت تشکر را دارم.

وی عنوان داشت: با افتتاح این پژوهشکده جهش تولید علم،کسب ثروت، درآمد زایی و اشتغال زایی خوبی رقم خواهد خورد.

 

در ادامه مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی با اشاره به اینکه گذشتگان در حوزه زیست محیطی و این میراث گرانبها خوب حفظ کردند متاسفانه در حال حاضر با این وضعیت آبشیرین کن ها و صید ترال و کف روبی‌ها  ما چه مسئولیتی داریم؟ اظهار داشت: آیا این کار  یک فعالیت علمی خوبی است یا باید یک تجدید نظری در این خصوص داشته باشیم.

همچنین منصور آرامی دیگر نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاهها با جامعه ارتباط برقرار می کنند و توجه خاصی به مسئولیت های اجتماعی و بنگاههای علمی و اقتصادی دارند، گفت: قطعا با این حرکت‌ها شاهد رشد و پیشرفت و توسعه خوبی خواهیم بود و دانشگاهها در این زمینه مسئولیت دوچندانی دارد.

 کریمی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه این پژوهشکده می تواند ظرفیت منطقه هرمزگان را  به ملی و فراملی منعکس کند، افزود: هرمزگان در حوزه دریا محور و تجارت ظرفیت بالایی دارد و باعث نوید بخش و شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

 

در پایان خانم عیدی رئییس پژوهشکده نیز گفت:  این پژوهشکده  با هدف کمک به رفع نیازهای علمی و پژوهشی و آموزشی در حوزه های مختلف و به دنبال اجرای طرح های مشترک ملی و بین المللی است.

گفتنی است بعد از پایان مراسم، پژوهشکده زیست شناسی و بوم شناسی خلیج فارس افتتاح و احکامی که توسط زمانی رییی دانشگاه صادر شده بود به اعضا اهدا شد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول