اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تألیف و چاپ ۹۳ عنوان کتاب در استان سمنان

رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تألیف، چاپ و انتشار ۹۳ عنوان کتاب در سال جاری در این استان خبر داد.

تألیف و چاپ ۹۳ عنوان کتاب در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، شمس‌‌ضحی دوست‌محمدیان از تألیف و چاپ ۹۳ عنوان کتاب در استان سمنان خبر داد و گفت: کتاب‌های منتشرشده استان سمنان در سال جاری در موضوع‌های مختلف مانند دفاع مقدس، حوزه دانشگاهی، و دینی و مذهبی، کودک و نوجوان و ... بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد کتاب‌های تولیدی استان سمنان در سال جاری تألیفی بوده است، اظهار کرد: شمارگان کتاب‌های تألیفی استان سمنان بهار امسال درمجموع ۱۰۸ هزار و ۶۵۰ جلد بوده است. 

دوست‌محمدیان برگزاری دو طرح بهاره و تابستانه کتاب ۹۹ را در استان سمنان از دیگر اقدامات در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه در این استان بیان کرد و افزود: درمجموع این دو برنامه قریب ۲۰ کتاب‌فروشی همکاری و کتاب‌های موردنیاز مردم را با تخفیف ویژه ۲۰ درصد به دوستداران کتاب و مطالعه  ارائه کردند.

رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از آغاز طرح پاییزه کتاب ۹۹ از اوایل آبان نیز خبر داد و گفت: ثبت‌نام از کتاب‌فروشان داوطلب شرکت در طرح پاییزه کتاب ۹۹ از بیست و ششم مهر انجام می‌شود.

وی متذکر شد: کتاب‌فروشی‌هایی که در طرح تابستانه کتاب ۹۹ شرکت داشتند برای حضور در طرح پاییزه نیز کافی است به پنل کاربری خود مراجعه و شرایط شرکت در طرح پاییزه را تأیید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

دوست‌محمدیان ادامه داد: کتاب‌فروشی‌های که در طرح‌های قبلی شرکت نداشته و جدید می‌خواهند در طرح پائیزه شرکت کنند باید به سایت مربوطه مراجعه و نام‌نویسی کنند.

رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: طرح  "پاییزه کتاب ۹۹" از دوشنبه پنجم آبان تا دوشنبه دوازدهم آبان به مدت هشت روز هم‌زمان با سراسر کشور در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح برگزار می‌شود.

دوست‌محمدیان با تأکید بر اینکه در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها، سقف مجاز برای هر خریدار افزایش ۲۵ درصدی خواهد داشت، گفت: در این دوره هر خریدار می‌تواند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب بخرد.

وی افزود: همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، باعث آسیب به کتاب‌فروشان و ناشران شده است و امیدواریم اجرای طرح‌های فصلی به رونق کتاب‌فروشی‌ها و ترغیب مردم به تهیه کتاب‌های با صرف هزینه کمتر کمک کند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول