اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افتتاح چهل و سومین مرکز مشاوره خانواده دانش‌آموزان بانیازهای ویژه در سنندج

چهل و سومین مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج با حضورمسوولان استانی و کشوری در سنندج افتتاح شد.

افتتاح چهل و سومین مرکز مشاوره خانواده دانش‌آموزان بانیازهای ویژه در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید جواد حسینی صبح امروز در آیین افتتاح مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزام با نیازهای ویژه که با عنوان مرکز پیوند در سنندج افتتاح شد، اظهار کرد: این مرکز راهنمایی و مشاوره در سنندج چهل ‌و سومین مرکزی است که در کشور فعال شده است و خدمات مشاوره تخصصی به خانواده و دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در کشور ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه با 165 مرکز مشاوره استاندارد در سطح کشور فعال شود، ابراز امیدواری کرد که بتوان مراکز مشاوره را در شهرهای سقز و مریوان نیز راه‌اندازی کرد.

وی عنوان کرد: استانداردسازی نیروی انسانی مراکز مشاوره نیز از اهداف ماست و به ازای هر 25 دانش‌آموز با نیاز ویژه باید یک مشاور مددکار داشته باشیم.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان اهمیت فعالیت مراکز مشاوره و روان شناسی اختصاصی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و خانواده‌های آنان افزود: مشارکت خانواده در تعلیم و تربیت به ویژه در آموزش و پرورش استثنایی ضروری است.

حسینی گفت: خدمات ارائه شده در مراکز بانیازهای ویژه پراکنده است و باید امکان ارائه خدمات مشاوره‌ای، یادگیری و سنجش در مراکز مشاوره وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: مراکز هدایت و مشاوره استثنایی، خانواده محور است و خدمات توانبخشی از قبیل گفتاردرمانی و فیزیوتراپی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

وی از اختصاص یک اتاق پایگاه سنجش نیز به آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد و گفت: این پایگاه برای سهولت سنجش دانش‌آموزان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز در این آیین اعلام کرد: این مرکز با 4 نفر نیروی تخصصی روانشناس، مشاور و مددکار اجتماعی در راستای کمک به حفظ تعادل واستحکام خانواده و به منظور مشارکت بهینه در تعلیم وتربیت فرزندان فعالیت خود را آغاز می کند.

خلیل رنجبر به بیان آماری از مدارس کردستان پرداخت و گفت: در این استان 39 مدرسه ویژه، 270 مدرسه پذیرا و 14 مدرسه پشتیبان در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مشارکت دارند.

وی عنوان کرد: 13 مشاور و 8 رابط مشاور در سطح استان خدمات مشاوره تحصیلی تربیتی، ارتقای بهداشت روان، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری، کاهش استرس وغیره را به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

نخستین مرکز مشاوره خانواده دانش‌آموزان بانیازهای ویژه سنندج با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/2330/72

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول