اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سالن چند منظوره توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان کلنگ‌زنی شد

کلنگ ساخت اولین سالن چند منظوره توانبخشی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه درسنندج با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بر زمین زده شد.

سالن چند منظوره توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجواد حسینی صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی سالن چند منظوره توانبخشی و کارگاهی نوآوران ویژه دانش‌آموزان پسردوره متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای در سنندج اظهار کرد: در سال جاری برای توانبخشی و ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، در سطح کشور آمایش سرزمینی انجام شده تا محوطه مدارسی که از لحاظ نوسازی امکان ایجاد سالن‌های ورزشی دارند در حد 200 متر فضای ورزشی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تعدادی فضای مدرسه برای این امر شناسایی شده است، افزود: تاکنون 370 مدرسه برای ایجاد سالن‌های ورزشی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: در استان کردستان نیز این اقدام پیگیری و عملیاتی خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد: ایجاد کارگاه‌های توانبخشی و ورزشی نیز از اولویت‌هایی است که آموزش و پرورش استثنایی کشور پیگیر آن است و باید در کل کشور اجرا شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی و با مشارکت خیرین تأمین شده است.

خلیل رنجبر گفت: این کارگاه توانبخشی در زیربنایی با وسعت ۲۰۰ مترمربع برای خدمت‌رسانی به 50 دانش‌آموز مرکز نوآوران و سایر دانش‌آموزان نیازمند خدمت در شهرستان سنندج احداث می‌شود.

وی افزود: مدارس و تجهیزات استاندارد موجب بهبود کیفیت آموزشی، پرورشی و توانبخشی به دانش‌آموزان با نیازهای می‌شود.

وی اعلام کرد: این کارگاه ویژه دانش‌آموزانی است که دو سوم درس‌هایی آنان عملی است و سازمان استثنایی کشور تمام وسایل توانبخشی این مرکز را تامین خواهد کرد.

معاون وزیر همچنین در بازدید از پروژه ساخت مرکز متوسطه حرفه‌ای و پیش‌حرفه‌ای نوآوران که در جنب این کارگاه توانبخشی در حال ساخت است، عنوان کرد: با ارتقای کیفیت مدارس سلامت جامعه افزایش می‌یابد و حرکت به سمت توسعه شتاب بیشتری می‌گیرد.

 پروژه مرکز آموزشی، پرورشی و توانبخشی نوآوران در 900 مترمربع زیربنا با 12 کلاس درس و 3 نمایشگاه دائمی برای ارئه آثار و دست سازه‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در حال ساخت است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول