اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

صدور 2 موافقت اصولی بوم‌گردی در چناران

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از صدور دو موافقت اصولی برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم گردی در شهر گلمکان و روستای اسجیل این شهرستان خبر داد.

صدور 2 موافقت اصولی بوم‌گردی در چناران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی محمد طاهریان مقدم با اعلام این خبر ابراز کرد: اقامتگاه بوم‌گردی متعلق به زهره رکنی با زیربنای ۲۰۰ مترمربع و پنج اتاق در شهرگلمکان قرار دارد، همچنین اقامتگاه بوم گردی متعلق به امیرحسین قدرتی با زیربنای ۳۵۰مترمربع و ۶ اتاق در روستای اسجیل شهرستان چناران قرار دارد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از چهار میلیارد ریال با آورده سرمایه‌گذار برای بازسازی این اقامتگاه‌ها هزینه شده است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران اظهار کرد: با راه‌اندازی این دو اقامتگاه بوم‌گردی به‌صورت مستقیم برای چهار نفر و به‌صورت غیر مستقیم برای هشت نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: شهر گلمکان با توجه به‌ قرارگیری در دامنه کوه‌های بینالود و وجود رودخانه‌های فصلی و دائمی و همچنین چشمه سبز گلمکان پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است.

طاهریان مقدم گفت: روستای اسجیل نیز در مسیر جاده گلمکان و در ۴۰ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد و با دارا بودن بافت قدیمی و پلکانی و قلعه تاریخی و طبیعت بکر ظرفیت خوبی در زمینهٔ جذب گردشگر و مسافر دارد و وجود اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاهای گردشگری شهرستان می‌تواند نقش به‌سزایی در ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس داشته باشند.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران تصریح کرد: تاکنون در شهرستان چناران ۲۵ موافقت‌نامه اولیه بومگردی صادرشده که هفت موافقت‌نامه آن مربوط به گلبهار است.

وی افزود: در حال حاضر۱۲۰ اثر تاریخی در شهرستان شناسایی‌شده که 25 اثر این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول