اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تکمیل ساخت تجهیزات ترمینال اپراتور بندر شهید بهشتی/ ورود تجهیزات تا پایان سال

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش اول تجهیزات ترمینال اپراتور هندی در بندر چابهار تا پیش از پایان سال جاری وارد بندر می‌شود. ساخت این تجهیزات تکمیل شده و در مرحله بارگیری است.

تکمیل ساخت تجهیزات ترمینال اپراتور بندر شهید بهشتی/ ورود تجهیزات تا پایان سال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد راستاد امروز در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر چابهار و افتتاح پروژه‌های این بندر اظهار داشت: یکی از کارهای بزرگی که در این دولت مورد توجه قرار گرفت، توسعه بندر چابهار بود. توسعه‌ای که با وجود شیوع کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد دنیا و بنادر خودمان انجام شد. کرونا بر اقتصاد دنیا تأثیر گذاشته است، اما در همین شرایط تخلیه و بارگیری غیرنفتی در بندر چابهار صد درصد و ترانزیت 180 برابر رشد داشته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بخش صادرات غیرنفتی با رشد 37 درصدی در بندر چابهار مواجه بودیم، همچنین سه خط لاینری مستقیم بین بندر چابهار و بنادر دیگر داریم و زمینه مناسبی برای افزایش ترانزیت و صادرات در این بندر فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: فضایی که در بندر ایجاد شده است، زیرساخت مناسب با روند تقاضا است، دسترسی دریایی مناسب در بندر چابهار وجود دارد و پس‌کرانه موجود و تجهیزات بندر تأمین شده و یا در شرف تأمین است که آینده مناسبی را برای بندر رقم می‌زند.

وی اضافه کرد: تنها دغدغه‌ای که داریم و امیدواریم در این سفر تصمیم گیری شود توازن بین کرانه و پس‌کرانه در بندر چابهار است. ضرورت دارد که با رشد دریایی در بندر چابهار این موضوع تعیین تکلیف شود. ما ریل و جاده را در این بندر تکمیل می‌کنیم و در افق پیش بینی شده به ظرفیت 8 میلیون تن رسیدیم و فاز دوم به ظرفیت 30 میلیون تن می‌رسیم و قطعا این پس‌کرانه نمی‌تواند پاسخگوی این میزان ترافیک باشد و باید کرانه و پس‌کرانه متوازن شوند، در غیر این صورت گلوگاه ایجاد می‌شود.

راستاد تأکید کرد: اگر ما بهترین عملکرد هم در بندر داشته باشیم، ممکن است به دلیل محدودیت در پس‌کرانه دچار مشکل شویم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: امروز تکمیل و بهره‌برداری از اجزای ترمینال کانتینری و طرح توسعه بندر چابهار انجام می‌شود.

وی گفت: در بندر شهید بهشتی چابهار برای 13 پروژه 400 میلیارد تومان از محل منابع داخلی اختصاص یافته است و در پروژه‌هایی هم شروع عملیات اجرایی داریم.

راستاد افزود: امروز سرمایه گذاری بخش خصوصی در 5 پروژه به ارزش 914 میلیارد تومان آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: پارت اول تجهیزات ترمینال اپراتور هندی تا پیش از سال جاری به بندر می‌رسد. ساخت آن تکمیل شده و در مراحل بارگیری و انتقال است.

وی اضافه کرد: ما در زمینه استفاده حداکثری از 450 میلیارد دلار صندوق توسعه تقریبا همه مناقصات را برای ناوگان دریایی و بندری انجام داده‌ایم.

راستاد گفت: الحاق بندر شهید بهشتی چابهار به منطقه آزاد دستاورد مهمی است. سازمان منطقه آزاد و سازمان بنادر تفکیک وظایف و مسؤولیت‌ها را انجام داده‌اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: امیدواریم با سیاست‌هایی که در زمینه توزیع کالای اساسی در کشور وجود دارد، سهم بیشتری به بندر چابهار اختصاص یابد.

وی افزود: امروز پروژه‌ سیلوی 100 هزار تنی با پیمانکاری قرارگاه خاتم آغاز به کار می‌کند و در حداقل زمان ممکن ساخته خواهد شد.

راستاد افزود: یکی از مدرن‌ترین پایانه‌های کانتینری و چند منظوره کشور در بندر چابهار داریم که یکی از مدل‌های موفق اجرای بندر محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار امیدواری کرد توسعه دسترسی پس‌کرانه بندر چابهار موفق شود و شاهد توسعه همه‌جانبه فعالیت‌های دریایی و بندری در این بندر باشیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول