اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وحدت در راستای جلوگیری از تسلط بیگانگان بر ممالک اسلامی بسیار ضروری است

رئیس شعبه گنبدکاووس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: امروزه دشمنان و بیگانگان بیش از هر زمان دیگری با طبل تفرقه درصدد تسلط بر ممالک اسلامی هستند که وحدت برای جلوگیری از تسلط آنها بسیار ضروری است.

وحدت در راستای جلوگیری از تسلط بیگانگان بر ممالک اسلامی بسیار ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، علیرضا شابدین عصر در جمع روحانیون اهل سنت و شیعه روستای «کرند» اظهار کرد: اسلام دین وحدت‌بخش و دین رحمت و عطوفت از قدرت اجتماع همدلی و همکاری بهره‌مند بوده که متاسفانه اصول اساسی آن در برخی موارد با غفلت خود مسلمانان مورد سوءاستفاده دشمن واقع شده است.
وی تمسک به قرآن و عترت را وظیفه همه مسلمانان شیعه و سنی دانست و تصریح کرد: در این برهه حساس کنونی وظیفه همه مسلمانان تمسک و پیروی از قرآن و عترت رسول خدا (ص) بوده که بزرگترین منادی‌دهندگان دعوت به اتحاد و همدلی همه مسلمانان جهان هستند.

* احترام مسلمانان شیعه و سنی به عقاید یکدیگر باعث تقویت وحدت می‌شود

رئیس شعبه گنبدکاووس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور احترام مسلمانان شیعه و سنی به عقاید یکدیگر را تقویت وحدت نام برد و تصریح کرد: منظور از وحدت همان احترام مسلمانان شیعه و سنی به عقاید یکدیگر و به رسمیت شناختن آن است و تنها چیزی که باید از آن پرهیز شود لعن و تکفیر بوده که به خودی خود مذموم بوده و منجر به تحریک احساسات و عکس‌العمل طرف مقابل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ما در جمهوری اسلامی نه جمهوری شیعه زندگی می‌کنیم که ولی فقیه و رهبر معظم ما فتوا به حرام بودن اهانت به مقدسات اهل سنت داده و هیچ بهانه‌ای برای سرپیچی از آن وجود نخواهد داشت.
شابدین تفرقه و تکفیر را بلای جان مسلمانان امروز دانست و گفت: در دنیای امروز تفرقه و تکفیر بلای جان مسلمانانی شده که قرآن، قبله و کتاب آسمانی آنها یکی بوده و همین اشتراکات برای داشتن وحدت کافی است.

* دشمنان اسلام بیش از هر زمان دیگر برای تسلط بر ممالک کشورهای اسلامی بر طبل تفرقه میان مسلمانان می‌کوبند
وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام بیش از هر زمان دیگر برای تسلط بر ممالک کشورهای اسلامی بر طبل تفرقه میان مسلمانان می‌کوبند و وحدت به عنوان یک نوش دارو موثر در این برهه لازم و ضروری است.
رئیس شعبه گنبدکاووس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور بیان داشت: در هفته وحدت 9 برنامه شاخص و مهم در قالب نشست‌های تخصصی، همایش نخبگانی آینده‌پژوهی وحدت مسلمین و همایش وحدت مسلمین در اندیشه شاعر ترکمن زبان و دیگر برنامه‌های فرهنگی در روستاها و شهرهای اینچه‌برون و گنبدکاووس برگزار می‌شود.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول