اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

6784 کودک کردستانی زیرپوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: در حال حاضر6 هزار و 784 کودک کردستانی زیرپوشش طرح اکرام ایتام و طرح محسنین در استان هستند.

6784 کودک کردستانی زیرپوشش کمیته امداد هستند

محمدرسول شیخی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: طرح اکرام ایتام از نیمه دوم سال ۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تأمین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمان آغاز شد.

وی گفت: در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص و کمک به دانشجوی خاص اقدام می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان افزود: افرادی که در این طرح حامی نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد امام (ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را برای تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم را به مدت حداقل یک سال به عهده می‌گیرند و حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد امام (ره) محل سکونت یتیم با شناسه واریز مخصوص یتیم واریز می‌کند.

وجوه حامیان به حساب مستقیم ایتام واریز می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان ادامه داد: وجوه واریزی توسط حامیان فقط برای ایتام انتخاب شده از سوی آنان و با توجه به نیت حامیان هزینه شده و چنانچه علاوه بر مبلغ تعهد شده ماهیانه، حامیان مبالغ بیشتری به حساب کمیته امداد امام (ره) یا ایتام واریز کنند، با لحاظ کردن نیت و خواسته حامیان هزینه می‌شود.

شیخی‌زاده به مزایای این طرح اشاره کرد و یادآور شد: از جمله مزایای این طرح، انتخاب چهره به چهره کودکان نیازمند توسط خیران و حامیان و واریز مستقیم کمک‌های نقدی خیران به حساب آنان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح محسنین اشاره کرد و بیان کرد: طرح محسنین از سال ۹۰ به صورت آزمایشی در پنج استان کشور با هدف حمایت مالی از کودکان با سرپرست ناتوان شروع شد و در حال حاضر حدود ۱۱۰ هزار کودک در قالب این طرح از کمک‌های مادی مردم خیر و نیکوکار کشورمان بهره مند می‌شوند.

طرح محسنین از سال ۹۰ به صورت آزمایشی در پنج استان کشور با هدف حمایت مالی از کودکان با سرپرست ناتوان شروع شد

 

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: طرح محسنین با هدف حمایت از این کودکان و با حمایت کمیته امداد امام (ره) درصدد است از مردم خیّر کشورمان که علاقمند به مشارکت در طرح مذکور هستند، ثبت نام کرده و مقدمات حمایت از این کودکان را فراهم آورد.

شیخی‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر 6 هزار و 784 کودک در سطح استان کردستان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین شناسایی شده‌اند و تحت حمایت حامیان و خیران بومی و غیر بومی قرار دارند.

حمایت 14700 نفر حامی از ایتام کردستانی

وی با بیان اینکه 14 هزار و 700 نفر به عنوان حامی از این کودکان حمایت می‌کنند، افزود: از این تعداد حامی ۷۰ درصد خارج از کشور و استان هستند که ماهیانه به کودک یا کودکان تحت پوشش خود حمایت می‌کنند و ۳۰ درصد دیگر نیز خیران بومی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان ادامه داد: میزان پرداختی در طرح تکریم ایتام و محسنین در 6 ماه اول امسال نسبت به سال گذشته با افزایش بیش از 20 میلیارد ریالی مواجه بوده و به 101 میلیارد و 618 میلیون ریال افزایش یافته است.

کمک خیرین در قالب طرح ایتام و محسنین در کردستان افزایش 20 درصدی داشته است

 

شیخی زاده یادآور شد: این حامیان ماهیانه به صورت میانگین یک‌میلیون و 152 هزار ریال پرداخت می‌کنند که البته برخی حامیان نیز چند یتیم را زیر پوشش حمایت‌های خود قرار داده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر سرانه ماهیانه دریافتی کودکان زیرپوشش طرح اکرام ایتام و محسنین در کردستان 2 میلیون و 496 هزار ریال است که از سوی حامیان به صورت مستقیم به حساب آنان واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: پرداخت کمک از طریق شیوه‌های نوین و الکترونیکی از دیگر راه‌های کمک به نیازمندان است که از طریق نصب نرم افزارهای سکه، آپ و بله بر روی موبایل و همچنین از طریق مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس portal.emdad.ir  و یا شماره‌گیری کد #8877*087* امکان پذیر است.

انتهای پیام/75/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول