اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کمک 9 میلیارد تومانی خیرین به ایتام کردستانی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون خیرین ۹ میلیارد تومان به ایتام و کودکان نیازمند کردستان کمک کرده‌اند.

کمک 9 میلیارد تومانی خیرین به ایتام کردستانی

هیوا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین از  طرح‌های حمایتی کمیته امداد برای رفع مشکلات ایتام نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: خیرین در قالب این طرح با پرداخت مبالغی بصورت ماهیانه ، یک یا چند یتیم را مورد حمایت قرار می‌دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار حامی از ایتام زیرپوشش این نهاد در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می‌کنند، عنوان کرد:کمک‌های حامیان به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود.

به گفته رحیمی، کمیته امداد نقش و وظیفه نظارتی را در این طرح دارد و صفر تا صد کمک‌های خیرین به حساب شخصی ایتام واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین از طرح‌های کمیته امداد است که بستر را برای افزایش مشارکت خیرین و متمکنین جامعه در رفع مشکلات نیازمندان به ویژه ایتام فراهم کرده است، افزود:کمیته امداد کردستان در حال حاضر از 7 هزار کودک یتیم و محسنین حمایت و در قالب‌های مختلف از محل اعتبارات امدادی و کمک‌های خیرین خدمات مختلف ارائه می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان همچنین به کمک هفت میلیارد تومانی خیران و نیکوکاران  به ایتام کردستانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ میلیارد تومان از سوی خیران به این حوزه کمک شده است.

رشد 35 درصدی کمک‌ خیرین به ایتام کردستانی

به گفته رحیمی، با وجود تمام مشکلات و تنگناهای اقتصادی موجود در کشور به ویژه استان شاهد رشد  ۳۵ درصدی کمک خیرین و نیکوکاران به ایتام از ابتدای امسال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی از اجرای طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی در استان خبر داد و گفت: این طرح از مرداد امسال دراستان شروع شده و تا کنون ۱۰۰ کارمند نیکوکار شاغل در دستگاه‌های اجرایی حامی ایتام زیرپوشش کمیته امداد شده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان تصریح کرد:  مشارکت کارکنان دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای حمایت از کودکان نیازمند زیرپوشش کمیته امداد از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول