اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۵۴ دستگاه در کرمانشاه باید به تجهیزات پدافند غیرعامل تجهیز شوند/ جمع‌آوری سند جامع پدافند غیرعامل در استان

استاندار کرمانشاه از شناسایی ۲۰۵ دستگاه در استان در راستای پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: ۱۴۷ دستگاه از این تعداد تجهیزات حفاظتی و حراستی را دارند و ۵۴ دستگاه هنوز تجهیز نشده‌اند.

۵۴ دستگاه در کرمانشاه باید به تجهیزات پدافند غیرعامل تجهیز شوند/ جمع‌آوری سند جامع پدافند غیرعامل در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پدافند غیرعامل سیاست امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات غیرنظامی و به تعبیری دفاع بدون به کارگیری از سلاح است. پدافند غیرعامل در واقع به کارگیری تمامی مجموعه اقدامات برای مقابله با تهدیدات غیرنظامی دشمن با هدف کاهش آسیب‌پذیری و مصون‌سازی است.

سازمان پدافند غیرعامل نیز از سال ۸۱، ۸۲ به دستور مقام معظم رهبری و با همکاری سازمان پدافند غیرعامل و وزارت کشور تدوین شد و اکنون حدود ۱۸ سال از عمر پدافند غیرعامل که جایگاه آن حاکمیتی است و هم وزارت کشور و هم سازمان پدافند متولی آن هستند، می‌گذرد.

اقدامات پدافند غیرعامل به نوعی از حوادث پیشگیری می‌کند، البته پدافند غیرعامل اصلا قرار نیست جلوی جنگ و انفجار را بگیرد، بلکه یعنی دستگاه‌های مربوطه از قبل اقداماتی را انجام دهند که با فرض بر این‌که اگر اتفاقی رخ داد، آن حادثه به حداقل برسد.

پدافند غیرعامل دستگاه‌ها را مکلف می‌کند که برای دستگاه‌های خود طرح‌های پدافند غیرعامل را اجرا کنند، اما متاسفانه در کشور بدین منظور اعتبار مشخصی دیده نشده، در صورتی که داشتن اعتبارات مشخص برای اجرای پروژه‌های پدافند در سطح استان از سوی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند مهم باشد.

علی‌رغم این‌که حدود ۱۸ سال از عمر پدافند غیرعامل می‌گذرد، به نظر می‌آید برخی دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه آن‌طور که باید، از نظرپدافند غیرعامل هنوز تجهیز نشده‌اند.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در این خصوص در جمع اصحاب رسانه از شناسایی ۲۰۵ دستگاه در استان در این راستا خبر داده و اظهار داشت: این دستگاه‌های حساس شناسایی شده که باید از لحاظ پدافندغیرعامل تجهیز و حراست شوند.

وی ادامه داد: ۱۴۷ دستگاه از این تعداد تجهیزات حفاظتی و حراستی پدافند غیرعامل را دارند که ۵۴ دستگاه ندارد که در حال تدارک هستیم تا انجام شود.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای هم به جمع‌آوری طرح جامعه پدافند غیرعامل در استان، اضافه کرد: امیدواریم تا پایان سال این طرح را انجام دهیم.

گفتنی است، امسال هفته پدافند غیرعامل از پنجم آبان‌ماه به مدت یک هفته و با شعار «مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت‌انگیز و ایران قوی»، همراه با برنامه‌های از جمله مانور‌های توسط دستگاه‌های اجرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی(دراستای شیوع ویروس کرونا) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول