اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

راه‌اندازی 22 خانه هلال در جیرفت تا پایان امسال

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت گفت: تا پایان امسال خانه‌های هلال در شهرستان جیرفت به ۲۲ خانه فعال خواهد رسید و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

راه‌اندازی 22 خانه هلال در جیرفت تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، وحید شاهرخی امروز در حاشیه آیین افتتاح سومین خانه هلال شهرستان جیرفت در روستای گراغان جبالبارز اظهار داشت: خانه هلال در هر منطقه‌ای زمینه هم‌افزایی در حوزه اجتماعی و محرومیت‌زدایی را فراهم می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت افزود: خانه‌های هلال با هدف توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث و تشکیل تیم‌های واکنش سریع شهری و روستایی راه‌اندازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های خانه هلال، داوطلب محور و بر اساس ظرفیت‌های انسانی موجود در شهر و روستا انجام می‌گیرد، افزود: اعضای مستقر در خانه‌های هلال، سفیران هلال احمر در سراسر کشور هستند و خانه‌های هلال به شکل کاملا مردمی و با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند.

شاهرخی بیان کرد: اعضای این خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش دیده هستند و برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال احمر که آموزش در تمام سطوح است، احداث می‌شود.

وی در خصوص مزیت راه اندازی خانه هلال گفت: یکی از مزیت‌های برپایی این خانه‌ها که به نوعی از اهداف آنها تلقی می‌شود کاهش تلفات و خسارات در هنگام حوادث است چرا که اعضا در این خانه‌ها آموزش‌های لازم جهت امدادرسانی را کسب می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جیرفت گفت: در حال حاظر ۳ خانه هلال در شهرستان جیرفت و در شهر علی‌آباد، روستاهای هیشین و گراغان فعال شده است که تا پایان امسال خانه‌های هلال در شهرستان جیرفت به ۲۲ خانه فعال خواهد رسید و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/80032/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول