اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

خانه‌های هلال مراکز حیاتی مقابله با بحرانها و حوادث هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: خانه‌های هلال مراکز حیاتی مقابله با بحرانها و حوادث هستند.

خانه‌های هلال مراکز حیاتی مقابله با بحرانها و حوادث هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیام جلالی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح خانه هلال روستای «ینگیجه» بخش خاومیرآباد شهرستان مریوان اظهار کرد: خانه‌های هلال به منظور توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث راه‌اندازی می‌شوند.

وی گفت:  خانه‌های هلال ظرفیت قابل توجهی در راستای نهادینه نمودن آموزش‌های همگانی و ارتقاء سطح آمادگی عموم مردم در خصوص مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اذعان کرد:  خانه هلال، خانه مردم هستند و تمام فعالیت‌های آن مبنای مردمی و داوطلبی داشته و توسعه خانه‌‌های هلال می‌تواند ترویج اهداف و فعالیت‌های انسان دوستانه و خداپسندانه را به همراه داشته باشد.

وی افزود:‌ یکی دیگر از کارکردهای ارزشمند خانه‌های هلال این است که مردم را به گونه‌ای  آموزش می‌دهد تا در نخستین لحظات پس از حوادث طبیعی و غیرطبیعی، بتوانند بعنوان یک امدادگر زبده و آموزش دیده عمل کنند و قبل از رسیدن نیروهای امدادرسان جلوی بسیاری از خسارت‌های جانی و مالی را بگیرند.

جلالی ابراز امیدواری کرد که با عزم جدی، برنامه‌ریزی مدون آموزشی و عملیاتی، همکاری و تعامل فرمانداری‌ها و همچنین حمایت‌های مردمی خانه‌های هلال توسعه یافته و بتوانند بعنوان مرکز استراتژیک و حیاتی در مقابله با بحران‌ها و کاستن از تلفات عمل نمایند.

آرتیکاس اقبال فرماندار شهرستان مریوان نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از افتتاح خانه‌های هلال در استان و بویژه در شهرستان مریوان، راه‌اندازی خانه‌های هلال را گامی مهم در راستای حفاظت از جان و مال مردم در بلایا و حوادث دانست.

وی در ادامه بر لزوم تعامل بین دستگاههای اداری و حمایت از این طرح ارزشمند تاکید کرد و گفت: فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها تمام توان خود را در راستای ترویج و توسعه خانه‌های هلال را صرف خواهند نمود.

انتهای پیام2330/71/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول