اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۱ آبان ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام اظهار داشت: موج سوم کرونا در فصل پاییز به دلیل اینکه اغلب مردم علایم کرونا را سرما خوردگی قلمداد می‌کردند، افزایش یافت.

وی افزود: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در استان باید کوچکترین علایم سرماخوردگی را نشانه کرونا دانست و شخص دارای علایم باید سریعا اقدام به قرنطینه کند و در قرنطینه نیز پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کند.

کارت مهارت 4 هزار و ۱۰۷ کارگر ساختمانی ایلام تمدید شد

علی رشیدی مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام، گفت: کارت مهارت یک هزار و ۵۰۰ کارگر صنعت ساختمانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند، تمدید شده است.

وی افزود: این کارگران در صورت تمدید نشدن کارت مهارت بیمه تامین اجتماعی آنان قطع می‌شد لذا با توجه به شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت زمان بندی و با رعایت فاصله اجتماعی همه آن‌ها مورد سنجش دوباره قرار گرفته و کارت مهارت آن‌ها تمدید شده است.

هزار و ۴۳۹ خودرو در ایلام توقیف شد

سرهنگ رضا همتی‌زاده رئیس پلیس راه ایلام، گفت: یک هزار و ۴۳۹ خودرو طی ۶ ماه نخست سال جاری در جاده‌های برون شهری این استان به علت انجام تخلف توقیف شد.

وی افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش دارد و مهم‌ترین دلیل توقیف این خودروها به همراه نداشتن مدارک شناسایی و گواهینامه و ارتکاب تخلفات حادثه ساز بوده است.

۴۸ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شد

روح‌الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸ هزار و ۱۶۸ تن انواع محصولات کشاورزی( صیفی جات) به ارزش ۲۴ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی افزود: پس از حدود سه ماه و نیم تعطیلی مرز مهران و در نتیجه مذاکرات متعدد مسوولان کشوری و استان ایلام با طرف‌های عراقی فعالیت تجاری مرز بین‌المللی مهران که به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود در نیمه دوم خردادماه سال جاری از سر گرفته شد.

اعتبارات عمرانی ایلام ۱۹ درصد افزایش یافت

رحمت‌الله قیصوری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام، گفت: مجموع کل اعتبارات استان در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای( عمرانی) در سال ۹۹ نسبت به سال قبل ۱۹/۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: کل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل منابع مختلف در سال گذشته مبلغی حدود ۸۸۸ میلیارد تومان بود که در سال جاری با ۱۹/۲ درصد رشد به بیش از یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول