اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

انسولین و واکسن آنفلوآنزا به میزان نیاز در قزوین تامین شده است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی و همچنین واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر در استان به میزان کافی تهیه و تامین شده است.

انسولین و واکسن آنفلوآنزا به میزان نیاز در قزوین تامین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد طرح برخی موضوعات مانند نبود انسولین و واکسن آنفلوانزا در فضای مجازی بودیم که به دور از واقعیت بود.

این مسوول افزود: پیش از این و پس از انجام بررسی های لازم مقرر شده بود ۲۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا برای جامعه هدف شامل کودکان زیر پنج سال، مادران باردار، سالمندان، بیماران دارای بیماری های زمینه ای، زندانیان و کادر درمانی شاغل در بیمارستان های استان قزوین تامین و توزیع شود که از این رقم تاکنون ۱۳ هزار دوز تهیه و تزریق شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: هفت هزار دوز واکسن آنفلوآنزای باقی مانده نیز در دست تهیه است و به زودی برای تزریق در دسترس جامعه هدف استان قزوین قرار می گیرد.

حبیبی یادآور شد: براساس اعلام نظر پزشکان متخصص سایر افراد نیازی به تزریق این واکسن نداشته و باید مراقبت های پیشگیرانه معمول را در دستور کار قرار دهند.

وی در خصوص داروی انسولین نیز گفت: با هماهنگی های انجام شده با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمان قزوین،  انسولین به میزان کافی برای بیماران دیابتی استان تهیه و برای توزیع در اختیار داروخانه های منتخب قرار گرفته است.

این مسوول گفت: انسولین قلمی خارجی و داخلی در این داروخانه های قزوین موجود است و به هیچ عنوان کمبودی در زمینه این دارو وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول