اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

جزئیات توزیع واکسن آنفلونزا در قزوین/ واکسن در دو اولویت توزیع می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در حال حاضر تعدادی واکسن به استان تخصیص داده شده است که با توجه به دستورالعمل وزارتی برای گروه‌های اولویت دار تزریق خواهد شد.

جزئیات توزیع واکسن آنفلونزا در قزوین/ واکسن در دو اولویت توزیع می شود

پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قزوین در مورد جزئیات توزیع واکسن آنفلونزا در استان گفت: در حال حاضر تعدادی واکسن به استان تخصیص داده شده است که با توجه به دستورالعمل وزارتی برای گروه‌های اولویت دار تزریق خواهد شد.

وی افزود: در دستورالعمل ارسالی از وزارت بهداشت ۲ اولویت مشخص شده است که در اولویت اول کادر بهداشتی و درمانی شاغل در بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه ایزوله تنفسی، عفونی، icu، ccu و پرسنل شاغل در مراکز و پایگاه بهداشتی، فوریت‌های پزشکی، مادران باردار، بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران سرطانی، بیماران اچ آی وی مثبت و مبتلا به ایدز و... قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: واکسن آنفلونزا برای اولویت‌های اول به صورت رایگان توسط مراکز خدمات جامع سلامت تعیین شده تزریق می‌شود و اسامی تمامی این افراد در سامانه سیب ثبت شده است.

نامدار با بیان اولویت دوم تزریق واکسن آنفلونزا اظهار داشت: در اولویت دوم کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای مثل بیماری‌های قلبی، ریوی، کلیوی و کبدی، دیابت و ... هستند با نسخه پزشک از داروخانه‌ها دریافت می‌کنند.

عدم ضرورت تزریق واکسن آنفلونزها برای سایر گروه‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به سایر اولویت‌ها گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا برای سایر گروه‌ها ضرورتی ندارد.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله از دیگران و شستشوی مرتب و صحیح دست‌ها بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های ویروسی است.

نامدار با بیان این که کودکان زیر شش سال در حال حاضر جز اولویت‌های تزریق نیستند در مورد عوراض احتمالی واکسن آنفلونزا برای کودکان گفت: در سال‌هایی که واکسن آنفلوانزا توزیع و تزریق شده گزارش معنی داری از عوارض آن در کودکان گزارش نشده است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول