اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پیام پیامبر دعوت به وحدت و یکپارچگی مسلمانان است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: مهمترین پیام پیامبر دعوت به وحدت، یکپارچگی مسلمانان و همدلی آنان است.

پیام پیامبر دعوت به وحدت و یکپارچگی مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام حسن منتظری در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان اظهار کرد: پیامبر در برخورد با زندگی، در رفتار با ضعفا و فقیران و مستضعفان الگو و اسوه برای همه ماست و باید ما با الگوگیری از رسول خدا  در دعوت به حق و ایجاد وحدت در جامعه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه پیامبر در دعوت به حق در مقابل دنیای ظلمانی هیچگاه دچار تشویش و ضعف نشد، اعلام کرد: پیامبر پیام حق را رساند و سختی‌ها و رنج‌ها را به جان خرید و امروز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان جهان به وجود پیامبر افتخار می‌کنند.

 وی خاطر نشان کرد: امروز اگر استکبار جهانی علیه ما توطئه می‌افکند و با تحریم‌ها مردم را تحت فشار قرار می‌دهد اما قطعا نصر خدا نصیب ما خواهد شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: مهمترین پیام پیامبر دعوت به وحدت، یکپارچگی مسلمانان و همدلی آنان است در حالیکه دشمن به دنبال آن است که مسلمانان را متفرق کنند و بین آنها تفرقه بیندازند.

حجت‌الاسلام منتظری عنوان کرد: امسال با شیوع ویروس کرونا  هر روز شاهد افزایش تعداد فوتی و مبتلایان کرونا هستیم و با توجه به وضع موجود نیاز است در نحوه اجرای برنامه‌های هفته وحدت امسال تجدیدنظر کنیم.

 

وی با بیان اینکه این ماه ماه مولودی‌خوانی در استان است و مردم کردستان در این ماه هرساله جشن و مولودی داشتند، اعلام کرد: امسال امکان برگزاری تجمعات به‌ویژه در مساجد نیست و نیاز است از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی برنامه‌های هفته وحدت منعکس شود.

حجت‌الاسلام منتظری اعلام کرد: در هفته وحدت برنامه‌هایی چون تهیه کلیپ ماموستا شیخ‌الاسلام انجام و پخش مستند برادران ایران تدوین شده که در صدا و سیمای استان با محوریت زندگی مسالمت‌آمیز برادران شیعه و سنی در کنار هم پخش می‌شود.

وی انجام مصاحبه با شخصیت‌های تاثیرگذار در استان و تولید کلیپ برای انعکاس در صدا و سیما و فضای مجازی، برگزاری مسابقات پیامکی، تجلیل از خانواده شهدای روحانی، تجلیل از کارکنان مساجد و رسانه‌های فعال در عرصه تقریب و برگزاری همایش‌های منطقه‌ای را از دیگر برنامه‌های مرکز بزرگ غرب کشور در استان دانست.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی در هفته وحدت، بازنشر زندگینامه شهدایی که هفته وحدت با اسامی آنها نامگذاری شده است، اشتراک‌گذاری پوستر نمایشگاه گام تکفیر، اخذ پیامها و بیانیه‌های شهدای شاخص از سوی ستاد هفته وحدت و انعکاس در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های مرکز بزرگ در هفته وحدت است.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی ائمه جمعه و جماعات با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان‌های استان نیز از دیگر اقدامات هفته وحدت امسال است.

وی اذعان کرد: رسانه‌هایی که در راستای وحدت اسلامی و تقریب مذاهب بیشترین فعالیت را داشته باشند در دهه فجر تجلیل می‌شوند.
 انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول