اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

برنامه‌های هفته وحدت مطابق با اصول بهداشتی برگزار می‌شود

ائمه جمعه شیعه و سنی جزیره قشم بر گرامیداشت و اجرای ویژه برنامه‌های هفته وحدت در چارچوب شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کردند.

برنامه‌های هفته وحدت مطابق با اصول بهداشتی برگزار می‌شود

به گزرش خبرگزاری فارس از قشم، ائمه جمعه شیعه و سنی جزیره قشم بر گرامیداشت و اجرای ویژه برنامه‌های هفته وحدت در چارچوب شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کردند.

حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم ظهر امروز در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته وحدت در این شهرستان اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ویژه برنامه‌های هفته وحدت باید بر اساس وضعیت موجود کرونایی انجام و در صورت تغییر شرایط در برنامه‌ها بازنگری شود.

وی افزود: قشم بواسطه ترکیب جمعیتی و مذهبی به عنوان الگویی یک الگو مطرح است و در صورت صدور مجوز از سوی ستاد کرونا باید برنامه‌های هفته وحدت در چارچوب شیوه نامه‌های اعلامی این ستاد اجرا گردد.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: مردم مومن و متدین قشم پایبندی خود به دستورالعمل‌های بهداشتی را در آیین‌های محرم و صفر و نیز اقامه نماز جمعه به خوبی نشان داده‌اند.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: سهل‌انگاری‌های صورت گرفته بویژه در حذف الزام رعایت فاصله اجتماعی در شناورهای مسافری باعث گلایه مردم است و با توجه به قرارگیری در آستانه تعطلات و موج سفرهای احتمالی باید تدابیر پیشگیرانه از سوی مسوولان مربوطه صورت پذیرد.

هفته وحدت تجدید میثاق با خاتم الانبیا(ص) است

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این نشست اظهار داشت: هفته وحدت تجدید میثاقی با پیامبر اسلام(ص) است.

وی افزود: هفته وحدت فرصتی است که باید از آن در راستای پرده برداشتن از دسیسه افرادی که در زمین دشمن بازی کرده و آب در آسیاب آنان می‌ریزند استفاده شود.

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: در صورتی که تغییر شرایط و محدودیت‌های کرونایی برگزاری نشست‌های ویژه هفته وحدت را لغو کند باید از فضای مجازی بیش از پیش در راستای گرامیداشت این ایام بهره برد.

خطیبی ادامه داد: نمازهای جمعه نمادی از وحدت مسلمانان هستند و استفاده این بستر برای تاکید بر وحدت امت اسلام از ظرفیت‌های موجود به شمار می‌رود.

وی گفت: حفظ سلامت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از تاکیدات نبی مکرم اسلام(ص) است و جامعه اسلامی نمی‌تواند نسبت به این مهم بی توجه باشد.

گرامیداشت هفته وحدت اشاعه فرهنگ قرآنی است

فاروق رحیمی معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان قشم نیز اظهار داشت: گرامیداشت هفته وحدت در حقیقت اشاعه فرهنگ قرآن و همبستگی است.

وی افزود: هفته وحدت تقویت‌گر انسجام ملی و موجب هراس و ناامیدی دشمنانی است که برای ایجاد اختلاب در مذاهب اسلامی و جلوگیری از تحقق امت واحده در تلاش هستند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان قشم خاطرنشان کرد: 13 آبانماه نیز از رویدادهایی است که پایه‌های نظام اسلامی را استحکام بخشیده و گرامیداشت ان از ضروریات است.

منطق و عقلانیت سرلوحه کارها است

حجت‌الاسلام احمد غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم نیز اظهار داشت: وحدت حاکم بر استان هرمزگان و جزیره قشم باید در فرصت پیش رو به نحو اثربخشی مخابره شود.

وی افزود: عقلانیت و منطق همواره سرلوحه کار قرار گرفته و جهان اسلام در اولویت علمای شیعه و اهل سنت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه هفته وحدت فرصتی برای شتاب ‌بخشی به انتقال مفاهیم سیره نبوی به نسل جوان می‌باشد، تصریح کرد: همه باید تابع تصمیمات ستاد کرونا باشند چرا که بی توجهی به آن مصداقی از حق الناس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول