اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وقوع 593 حریق در مراتع اصفهان از ابتدای سال/ امکان افزایش بارش برف در استان وجود دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۵۹۳ حریق در جنگل و مراتع داشتیم که با توجه به وجود این‌گونه حوادث و نیاز استان به استقرار بالگرد مجهز به سبد آبپاش ‏پیگیری کردیم.

وقوع 593 حریق در مراتع اصفهان از ابتدای سال/ امکان افزایش بارش برف در استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در جلسه ستاد بحران در فرمانداری سمیرم اظهار داشت: با توجه به اینکه پیش بینی هواشناسی این هست که امسال بارش ها با تأخیر آغاز می شود ولی سردی هوا زودتر از سال ‏گذشته ‏شروع شده و با سرمازدگی محصولات کشاورزی را دچار آسیب کرده بنابراین امکان زیاد شدن بارش های جامد ‏هست و باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ‏با اشاره به اینکه ‏وضعیت اعتبارات استانی مناسب نیست و دنبال تأمین اعتبار ملی هستیم افزود: علاوه بر نقاط پر تصادف مصوب، ‏پیگیر هستیم در سطح استان خصوصا شهرستان‌های  کوهستانی چون سمیرم با امکانات زود ‏بازده و کم‌هزینه نقاط حادثه خیز و تصادفی از جمله سه‌راهی‌ها را حذف و ساماندهی کنیم.

وی عنوان کرد: ۱۰۹  نقطه مصوب پر تصادف در استان ثبت کشوری بوده که شاید با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار از ‏طریق راهداری اقدام  و ۳۱  نقطه را رفع عیب کردند که در شهرستان سمیرم نیز دو ‏نقطه هست که راهداری باید آن را مشخص کند و هلال‌احمر و فوریت‌های پزشکی نیز حتما پایگاه‌های امداد جاده‌ای و ‏نجات را تقویت کنند.

شیشه فروش تصریح کرد: با توجه به اینکه  کشور در تحریم به سر می‌برد و امکانات ‏محدود است و در شرایط کرونا به سر می‌بریم، امکانات ‏شهرستان باید در اولویت اول قرار گیرد؛ بنابراین ‏با تدوین بانک اطلاعاتی جهت رفع نقاط حادثه‌خیز  و ‏لایروبی امکانات شهرستان به خط شود و ادارات، شرکت‌ها و معادن شهرستان که ماشین آلات بیکار دارند در صورتی که ستاد شهرستان  نیاز به تجهیزات داشته باشد با توجه به اولویت شهرستان باید در اختیار ستاد بحران قرار دهد و همکاری لازم انجام شود. ‏

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به نقش اساسی فرماندهی مدیریت بحران در این مواقع  و ورود به موقع  آن خاطرنشان کرد: ‏امسال در ۳۱ حادثه حریق در سمیرم ۴۲۶ هکتار از  مراتع دچار آتش‌سوزی شد و از ابتدای سال تا کنون ۵۹۳ حریق در جنگل و مراتع داشتیم که با توجه به وجود این‌گونه حوادث و نیاز استان به استقرار بالگرد مجهز به سبد آبپاش ‏پیگیری کردیم و در خواست کشوری داریم تا سازمان جنگل‌ها و مراتع در این زمینه اقدام کند چرا که پوشش گیاهی مراتع در استان  اصفهان خاص هست و ‏صد هزار جنگل طبیعی و سیصد هزار هکتار جنگل دست کاشت داریم که حدود  ۶ میلیون و ۳۰۰ ‏هکتار هم در مراتع ‏عرصه‌ای وجود دارد.

وی بیان کرد: مصوب شده است در سمیرم، چادگان و فریدن باید یک پایگاه اتفاء حریق ثابت استقرار شود که در سمیرم در کنار سد ‏حنا ‏ استفرار شود و نیاز به صد ‏دستگاه دونده ‏که نیاز به آموزش دارد و با توجه به اینکه‏ ۹۵  درصد حریق عامل انسانی بوده و ۵ درصد علت گرما، پس آموزش مهمترین اقدام اولیه است و نیاز ‏به آموزش ‏گروه‌های محلی دارند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول