اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بیش از چهار هکتار از مراتع جنگلی سمیرم طعمه حریق شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم گفت: چهار و نیم هکتار از مراتع ذخیره جنگلی داغ باش طعمه آتش شد که با کمک نیروهای امدادی و مردمی بامداد امروز مهار شد.

بیش از چهار هکتار از مراتع جنگلی سمیرم طعمه حریق شد

علی پورعسگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: با اعلام گزارش‌های مردمی به منابع طبیعی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی که ساعت ۲۳ شب گذشته رخ داد، پنج اکیپ به منطقه اعزام و با کمک مردم محلی و عشایر و آتش‌نشانان بعد از دو ساعت و نیم تلاش بی‌وقفه بامداد امروز آتش مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم افزود: در خصوص عامل آتش‌سوزی اطلاعاتی در دست نیست، ولی شواهد نشانگر این است که عوامل انسانی در این آتش‌سوزی مؤثر بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های بهاره و رویش گیاهان مرتعی یک‌ساله در این ذخیره‌گاه مرتعی و جنگلی، پیشروی آتش سریع بود و متأسفانه ۴۵۳۸۴ مترمربع از این مرتع طعمه حریق شد که با تلاش مأموران آتش مهار شد.

پورعسگر بیان کرد: از ابتدای بهار تاکنون ده مورد آتش‌سوزی در مراتع شهرستان رخ‌داده که ۲۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های شهرستان طعمه حریق شده است.

وی با اشاره به اینکه رویش گیاهان مرتعی یک‌ساله در مراتع به‌خصوص ذخیره‌گاه‌ها و مناطق حفاظت‌شده نسبت به سال‌های قبل بیشتر است خاطرنشان کرد: گردشگران، مسافران و مردم محلی از روشن کردن آتش در مراتع و رها کردن اشیائی که باعث آتش‌سوزی در مراتع شود بپرهیزند و در صورت مشاهده آتش‌سوزی با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

به گزارش فارس، ذخیره‌گاه مرتعی جنگلی داغ باشی با گونه‌های مرتعی ازجمله انواع گون و درختچه‌های جنگلی بادام، ارژن و دیگر درختان خاص زاگرس در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب سمیرم واقع‌شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول