اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تفاهم نامه همکاری محیط زیست و پلیس فتای خراسان رضوی به امضاءرسید

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته نیروی انتظامی، تفاهم نامه همکاری این اداره کل و پلیس فتای استان به امضاء رسید.

تفاهم نامه همکاری محیط زیست و  پلیس فتای خراسان رضوی به امضاءرسید

به گزارش  خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی درخصوص اهداف تفاهم نامه  ما بین محیط زیست و  پلیس فتای اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور انسجام بخشی، تمرکز و هم افزایی بیشتر با محوریت پیشگیری از جرایم زیست محیطی در فضای مجازی و بهره مندی از ظرفیت و توانمندی های تخصصی متقابل و اقدامات مشارکتی در حوزه نظم و امنیت و تولید و انتشار محتوای پیشگیرانه، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام «جهش تولید» مزین شده، تنظیم و به امضاء  شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ محیط زیست در فضای مجازی و سالم سازی آن منطبق با دستورالعمل های محیط زیست و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی برای انتشار محتوای پیشگیرانه تولیدی پلیس فتا در رسانه‌های زیست محیطی و برگزاری آموزش فضای سایبری از جمله اهداف مورد انتظار طرفین در این تفاهم نامه است، گفت: متن این تفاهم نامه همکاری مشترک در شش ماده  تنظیم و به مدت سه سال مورد توافق قرار گرفت و امضاء شد.

وی با اشاره به آمار بالای کاربران فضای مجازی، نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح، سالم و امن از فضای تولید و تبادل اطلاعات در بین مردم را نیازمند آموزش سواد رسانه‌ای دانست و افزود: برخورد با مجرمین در فضای مجازی و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای آگاهی بخشی به اقشار مختلف گامی موثر برای مدیریت چالش‌ها،رخدادها و جریانات فضای سایبری است.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی نیز در ادامه ضمن اشاره به اینکه برقراری امنیت، همتی اجتماعی می‌طلبد و نیازمند تلاش جمعی است بیان کرد: استان خراسان رضوی در راستای تأمین امنیت در حوزه های مختلف، هزار و  ۸۳ شهید تقدیم کرده است.

سرهنگ جواد جهانشیری اضافه کرد: این تفاهم نامه در چهارچوب تعهد نیروی انتظامی به نسل آینده و تلاش برای صیانت از میراث زیست محیطی کشور است و برابر فرامین فرمانده معظم کل قوا مقام معظم رهبری پلیس فتا خود را مسئول می‌داند تا ازهیچ تلاشی فروگذاری نکند.

وی ضمن اشاره به آمادگی ارائه آموزش‌های لازم در حوزه رصد فضای مجازی توسط پلیس فتا، حفظ حریم خصوصی مردم و رعایت ضوابط و مقررات در حوزه افتا و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی، مذهبی و ملی را از جمله موضوعاتی دانست که هم افزایی اجرایی آن درفهرست تعهدات مورد توافق دراین تفاهم نامه همکاری مطرح شده است.

گفتنی است به منظور اجرای مفاد این تفاهم نامه کمیته ای متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل شده و مسئول برنامه‌ریزی، پیگیری ونظارت بر حسن اجرای تفاهم نامه است.

 انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول