اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افزایش ۵۲ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر نسبت به سال گذشته در تربت حیدریه

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه میزان کشفیات انواع مواد مخدر را در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ تن اعلام کرد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۵۲ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر نسبت به سال گذشته در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، سرهنگ علی‌اکبر کیانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش میزان کشفیات انواع مواد مخدر بیانگر عملکرد مناسب پلیس در مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ و پیام‌آور افزایش مصرف مواد افیونی در جامعه است.

وی شمار فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری و برون شهری طی سال گذشته در این شهرستان را ۲۵ نفر و این تعداد از ابتدای امسال تاکنون را ۱۲ نفر اعلام و بیان کرد: این کاهش بیانگر همکاری و تعامل رانندگان با پلیس و رعایت قوانین ترافیکی و همچنین ناشی از شرایط خاص ویروس کرونا و کاهش ترددها است.

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه از افزایش ۱۱ درصدی سرقت‌های خرد در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: مردم باید نسبت به ایمن‌سازی منازل و مغازه و همچنین خودروهای شخصی خود حساسیت بیشتری داشته باشند.

کیانی افزود: در یک سال گذشته علاوه بر کاهش نزاع‌های فردی در تربت‌حیدریه، هیچ‌گونه قتلی نیز در این شهرستان رخ نداده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در تربت حیدریه، در ارتباط با معضل حاشیه‌نشینی در شهر تربت‌حیدریه نیز بیان کرد: دو شهر مشهد و تربت‌حیدریه به ترتیب با ۸۰۰ هزار و ۲۱ هزار حاشیه نشین، به عنوان بزرگترین شهرهای مهاجرپذیر و حاشیه‌نشین در خراسان رضوی محسوب می‌شوند. 

فرمانده انتظامی تربت حیدریه با بیان اینکه مجموع جرایم فضای مجازی در این شهرستان نیز از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: این در حالی است که جرایم مالی و اقتصادی در این منطقه هفت درصد افزایش داشته است.

کیانی با اشاره به راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در آینده‌ای نزدیک با مشارکت اداره بهزیستی و سایر مسوولان، اضافه کرد: راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر در این شهرستان در حال انجام است که با جانمایی مکان و تجهیز آن، امکان پذیرش و درمان ماهانه ۱۰۰ معتاد متجاهر در آن میسر می‌شود.

فرمانده انتظامی تربت حیدریه از افتتاح ساختمان کلانتری۱۳ "شهید چمران" در منطقه رباط بالا خبر داد و افزود: در حال رایزنی برای احداث کلانتری ویژه مسکن مهر نیز هستیم، ضمن اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در بخش بایگ و یک پایگاه انتظامی نیز در محدوده روستاهای ییلاقی حصار و رودمعجن افتتاح شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون قریب به دو تن مواد مخدر در شهرستان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کیانی خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله با سرقت‌های خرد نیز توصیه اکید ما این است که مردم ایمن‌سازی خودرو و منازل و مغازه‌ها را در دستور کار قرار دهند و در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشند.

فرمانده انتظامی تربت حیدریه تاکید کرد: قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در این شهرستان راه‌اندازی و تمهیداتی نیز برای افزایش ضریب امنیت اجتماعی در حاشیه شهر تربت حیدریه داریم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول