اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خرید گندم در کشور 8 درصد افزایش یافت

دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران کشور با اشاره به اینکه خرید گندم در کشور 8 درصد افزایش یافت، گفت: نخستین برداشت گندم در سال جاری از 20 اسفند خواهد بود.

خرید گندم در کشور 8 درصد افزایش یافت

علی خانمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به افزایش کیفیت گندم در سال جاری به علت بارندگی خوب، اظهار کرد: امسال یک تغییر رویه در خرید گندم ایجاد شده و آن مقدار الک‌هاست، به عبارتی در این روش افت مفید مقداری افزایش یافت.

دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران کشور تصریح کرد: در این نوع الک کردن شکستگی و لاغر بودن محصول به عنوان افت مفید حذف و در کیفیت‌ خرید دقت می‌شود و خرید بر اساس استانداردهای اروپا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال 8 میلیون و 396 هزار تن گندم در کشور خریداری شد، گفت: البته یک میزان هم گندم توسط کارخانجات خریداری شد.

خانمحمدی با بیان اینکه خرید گندم در کشور به پایان رسیده و مطالبات نیز پرداخت شده است، تصریح کرد: میزان خرید گندم نسبت به سال قبل 8 درصد افزایش یافته است.

دبیر بنیاد ملی گندم‌کاران کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر کشاورزان در حال کشت گندم هستند، اضافه کرد: سال قبل میزان کشت 6 میلیون و 200 هزار هکتار بود که امسال نیز احتمالا به همان میزان کشت انجام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون گندم کار در کشور ساماندهی شده است، تصریح کرد: 200 هزار نفر در حال ساماندهی و 300 هزار نفر نیز در حال شناسایی هستند.

خانمحمدی با اشاره به اینکه خرید گندم در کشور از سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد، گفت: آغاز برداشت در این استان از 20 اسفند و  سپس در استان‌های دیگر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول