اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

غله با گندم‌کاران تسویه حساب کرد/ گندم‌کاران دیگر گندم نمی‌فروشند

مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به خرید 355 هزار تن گندم در زنجان و تسویه حساب با گندم‌کاران گفت: به علت قیمت بالای گندم آزاد، مابقی گندم دیگر فروخته نمی‌شود.

غله با گندم‌کاران تسویه حساب کرد/ گندم‌کاران دیگر گندم نمی‌فروشند

ستار رحمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از تیرماه امسال آغاز شده و چند روز قبل به پایان رسید.

مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی گندم به طور میانگین هر کیلو  ۲۵ هزار ریال است، گفت: برای تعیین کیفیت گندم‌های عرضه شده توسط کشاورزان مؤلفه‌هایی مانند رطوبت، افت مفید و غیرمفید، سن زدگی و … در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه  پرداخت به روز مطالبات موجب شده است که انگیزه‌ای برای قاچاق گندم در استان وجود نداشته باشد، اضافه کرد: میزان خرید گندم در استان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

رحمنی با بیان اینکه امسال 355 هزار تن گندم در استان خریداری شد، افزود: 320 هزار تن از این گندم مربوط به خرید تضمینی و 35 هزار تن نیز توافقی بوده است.

مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم  غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه مطالبات گندم‌کاران 100 درصد پرداخت شده است، گفت: با این حساب در سال جاری غله با گندم‌کاران تسویه کرده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت گندم در خارج از حیطه دولت بیشتر از قیمت دولتی است، تصریح کرد: قیمت دولتی 2 هزار و 500 تومان است اما قیمت گندم به صورت آزاد بیشتر از 3 هزار تومان است، به همین خاطر کشاورزان ترغیب می‌شوند که گندم خود را به صورت آزاد بفروشند.

رحمنی با بیان اینکه آماری از گندم نفروخته شده در دست غله نیست، گفت: در روزهای آخر فروش گندم متوقف شده و گندم‌کاران دیگر گندم خود را نفروختند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول