اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

زنگ‌ ورزش تعطیل نیست/ تلاش معلمان ورزش در کاهش چاقی دانش‌آموزان

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: فعالیت ورزشی دانش‌آموزان با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس متوقف نشده و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

زنگ‌ ورزش تعطیل نیست/ تلاش معلمان ورزش در کاهش چاقی دانش‌آموزان

ماشاالله پروین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی که کرونا نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای دانش‌آموزان ایجاد کرده است عدم فعالیت کافی و اضافه وزن است و مربیان تربیت بدنی برای این موضوع تولید محتوا کرده و دانش‌آموزان را به تحرک تشویق می‌کنند.

وی افزود: معلمین تربیت بدنی مانند باقی همکاران که پیگیر دروس و تکالیف دانش‌آموزان هستند نیز پیگیر مسائل ورزشی دانش‌آموزان بوده و فعالیت‌ها را به‌صورت مجازی و انفرادی و اغلب در قالب ورزشی‌هایی نظیر طناب‌زنی و آمادگی جسمانی پیگیر هستند، یک کلیپ آموزشی توسط مربی ارائه و در گروه و کانال‌های ویژه برنامه شاد که مختص دروس دانش‌آموزان است یا هر نرم‌افزاری که تعیین شده به اشتراک گذاشته می‌شود و دانش‌آموزان موظف به انجام آن و ارسال ویدیو به گروه هستند تا سلامت دانش‌آموزان به این روش بررسی شود.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: تغذیه دانش‌آموزان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که تغذیه نامناسب اثر نامطلوبی بر وزن دانش‌آموزان دارد و باعث چاقی و افزایش توده وزنی بدنی (BMI) می‌شود، از آن‌جا که حدود ۲۱ درصد دانش‌آموزان کشور دچار چاقی هستند و برای حل این موضوع نیز مراقبین بهداشت و مربیان تربیت بدنی در این شرایط کرونایی با ارائه تغذیه اصولی و صحیح به دانش‌آموزان به سلامت دانش‌آموزان اهمیت می‌دهند.

وی افزود: با توجه به ایام قرنطینه شاهد اضافه وزن در دانش‌آموزان بودیم، لذا برای رفع این مورد از سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) این مساله ارائه شد که البته با وجود تشدید بیماری کرونا و تعطیلی مدارس این طرح تا حدودی با اختلال مواجه شده، با این وجود در روند برگزاری طرح کوچ، خانواده‌ها با مدارس در ارتباط هستند که دانش‌آموزان با همکاری والدین و مدرسه به نحوی که اطلاع‌رسانی شود فعالیت‌هایی را انجام دهند.

پروین در پایان، گفت: امیدواریم با همکاری دانش‌آموزان، مربیان و خانواده‌ها از روند چاقی دانش‌آموزان و بیماری‌های که این ایام قرنطینگی و کم تحرکی در پی دارد با تغذیه مناسب جلوگیری شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول