اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تابش: امکان اکران آنلاین آثار برگزیده فیلم کودک/سینما دومین صنعت پرهیاهوی جهان است

تابش، دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان از امکان اکران آنلاین آثار برگزیده جشنواره با موافقت صاحبان آثار خبر داد.

تابش: امکان اکران آنلاین آثار برگزیده فیلم کودک/سینما دومین صنعت پرهیاهوی جهان است

به گزارش خبرنگار تئاتر سینمای خبرگزاری فارس، علیرضا تابش، دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان با حضور در شبکه چهار و پنج سیما در برنامه های نقد سینما و طلوع عنوان کرد: همه بخش های جشنواره شامل پویا نمایی، فیلم کوتاه، فیلم سینمایی، داستانی و وب سری ها رشد بیست درصدی داشته اند و این برای خود من خیلی  جالب است.

وی در ادامه افزود: در گفت وگوهایی که با پلت فرم های آثار داشتیم، این قول را به ما دادند که آثار برگزیدهه جشنواره امسال با توافق صاحبان آثار اکران آن لاین شوند و خود این برای جشنواره دستاورد بزرگی است.

تابش با اشاره به ارزیابی اقتصادی سال گذشته با حضور تهیه کنندگان و صاحبان آثار و تهیه پروفایل اقتصادی برای فیلم ها گفت: سال پیش 9 فیلم سینمایی اکران شد که بیش از 22 میلیارد اکران این فیلم ها سود داشت  و این مبلغ به استثنای نمایش خانگی و vodها است.

وی در ادامه افزود: صنعت سینما اساسا بعد از بازار بزرگ انرژی در کل جهان دومین صنعت پر هیاهوی جهان است و حوزه سرگرمی بزرگ به ویژه در عرصه سینمای کودک و نوجوان، انیمیشن و بازی های تعاملی که بازار اصلی اش هم کودک و نوجوان است، محسوب می شود.

تابش اظهار داشت: اینکه ما طی سه ـ چهار دهه گذشته چقدر به بچه ها در سینما توجه  کردیم، چند نسل سینماگر موفق به کادر عرصه رئال و انیمیشین فیلم جذاب اضافه شده ، پرسش های مهمی است که می بایست درباره اش صحبت کنیم اما اتفاقی که این سال ها افتاده، به نظرم غیر از وجهه جذابیت داستانی و نگاه فناورانه، نسبت ما با نسل جوان در این سینما است که ذائقه شان کاملا با قدیم و پدر  و مادرهای ما متفاوت شده است. بنابراین یک نگاه تعاملی هم در این روزها به این دنیای سرگرمی می بایست داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول