اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

ویژه برنامه «سوگ خورشید» در مشهد مقدس/مجالس شبیه خوانی «تعزیت» در پردیس باغ کتاب برگزار می شود

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و معاونت اجتماعی-فرهنگی شهرداری مشهد ویژه برنامه «سوگ خورشید» را برگزار می کند.

ویژه برنامه «سوگ خورشید» در مشهد مقدس/مجالس شبیه خوانی «تعزیت» در پردیس باغ کتاب برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری فارس، این انجمن در ایام سوگواری آخر ماه صفر با همکاری و مشارکت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و معاونت اجتماعی-فرهنگی شهرداری مشهد، ویژه‌برنامه «سوگ خورشید» را با حضور گروه‌های نمایش خیابانی از استان‌های مختلف کشور برگزار می‌کند.

در این برنامه فرهنگی-هنری، گروه‌های نمایش خیابانی در مبادی حرم مطهر و شریف امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) برای زائران و مجاوران حریم رضوی به اجرای برنامه می‌پردازند. گفتنی است آثار نمایشی این ویژه‌برنامه توسط فرهاد قائمیان، امیرحسین شفیعی و مهدی سیم‌ریز ارزیابی و انتخاب شدند.

 

این برنامه از روز سه شنبه 22 مهرماه در مشهد آغاز خواهد شد.

*برگزاری مجالس شبیه خوانی «تعزیت» در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب

پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب قصد دارد در راستای اهمیت نمایش آیینی تعزیه، برنامه «تعزیت» را برگزار کند.

 تعزیه یکی از مهمترین نمایش های آیینی ایران است که نبود مکانی دائمی برای اجرای آن یکی از معضلات اساسی است که طی سال های گذشته وجود داشته و مرتفع نشده است.

پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب قصد دارد در راستای اهمیت این گونه نمایشی و فعالان آن، برنامه «تعزیت» را که اختصاص به برگزاری مجالس شبیه خوانی دارد برگزار کند. طی این برنامه و در هر ماه، این مجموعه هنری میزبان گروه ها و فعالان تعزیه خواهد بود تا به اجرای نسخه ها و مجالس مختلف بپردازند.

به زودی اطلاعات مربوط به گروه ها، مجالس و زمان برگزاری آن ها اعلام می شود.

*آرمان شیرالی با «مختلفیم» به شهرزاد می‌رود

نمایش «مختلفیم» به نویسندگی و کارگردانی آرمان شیرالی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. «مختلفیم» به نویسندگی و کارگردانی آرمان شیرالی پس از 7ماه تمرین آماده اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد می‌شود.

تجربه پیشین شیرالی نمایش «گرگ ها در آشپزخانه» بود که در تئاتر سپند با استقبال تماشاگران مواجه شد. نمایش «مختلفیم» از اواسط آبان ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. اطلاعات تکمیلی به زودی اعلام می‌شود.

*تمدید تعطیلی تئاتر برادوی

بازگشایی سالن‌های تئاتر‌ برادوی بعد از تعویق چندباره به علت همه گیری ویروس کرونا، تا ماه می ۲۰۲۱ عقب افتاد. با اعلام لیگ برادوی تمام بلیت فروشی اجرا‌های برادوی در نیویورک تا ۳۰ می ۲۰۲۱ (۹ خرداد ۱۴۰۰) به حالت تعلیق در آمده است.

تمامی ۴۱ سالن تئاتر برادوی از ۱۲ مارس به دلیل پاندمی کرونا بسته شده بودند و حالا بعد از تعویق چندباره برنامه بازگشایی، تعطیلی برادوی تمدید شده است. با اعلام لیگ برادوی کسانی که بلیت‌هایی تا تاریخ ۳۰ می‌ خریده‌اند، می توانند هزینه بلیت خود را دریافت کنند. طبق وضعیت فعلی نمایش‌ها تا پایان ژانویه به استیج باز نخواهند گشت.

لیگ برادوی در اعلامیه خود می‌گوید: در حالی که در حدود ۹۷ هزار نفر برای تأمین مخارج خود به برادوی تکیه کرده اند و از آنجا که برادوی تاثیری ۱۴.۸ میلیارد دلاری بر اقتصاد شهر نیویورک دارد، در تلاش هستیم شرایط را برای بازگشایی هرچه زودتر مهیا کنیم. ما به طور خستگی‌ناپذیر کار می‌کنیم تا بتوانیم این صنعت را حفظ کنیم.

در حالی که برادوی چندین بار از جمله بعد از حمله ترورسیتی یازده سپتامبر و دلایل دیگر بسته شده بود، تعطیلی که به خاطر کووید ۱۹ به وجود آمده طولانی‌ترین زمان تعطیلی آن است.

*«عناصر خودسر» راهی تماشاخانه سپند می شود

«محمد میرعلی اکبری» نویسنده و کارگردان تئاتر «نمایش عناصر» خودسر را به تماشاخانه سپند می برد، نمایشنامه «عناصر خودسر» به قلم محمد میرعلی اکبری به تازگی از سوی انتشارات «نیو» به چاپ رسیده است. 

محمدرضا آزادفرد، علی نجفی، حسین کشفی اصل و امیر عدل پرور از جمله بازیگرانی هستند که در نمایش «عناصر خودسر» به ایفای نقش می پردازند. «عناصر خودسر» درامی اجتماعی است که به مقوله رانندگی های غیراصولی در سطح شهر و چالش‌هایی که این موضوع به وجود می آورد می پردازد. 

«شهاب شریفی» تهیه کنندگی عناصر خودسر را بر عهده داشته و موسسه بهار امید به عنوان مجری طرح در این پروژه حضور دارد، همچنین بابک پرهام در نمایش «عناصر خودسر» به عنوان مشاور کارگردان حضور خواهد داشت. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول