اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

جولان مرغ کرمانشاه در ایلام/ مرغ کشتار خارج استان روانه بازار شد

کمبود چشمگیر مرغ و عدم نظارت کافی بر توزیع آن در بازار از یک سو و توزیع مرغ کشتار روز غیر بومی با قیمت هر کیلو 21 هزار و 500 تومان از سویی دیگر به یک معضل تبدیل شده و داد مردم و فروشندگان را درآورده است.

جولان مرغ کرمانشاه در ایلام/ مرغ کشتار خارج استان روانه بازار شد

خبرگزاری فارس- ایلام؛ سمیه آذرمهر: کمبود مرغ در بازار ایلام همچنان از مهمترین دغدغه‌های مردم استان است، مردمانی که دلشان را به وعده‌های مسوولان خوش کرده‌اند؛ مسوولانی که نسبت به سفره‌های خالی مردم بی‌اهمیت هستند.

عرضه متفاوت قیمت مرغ کشتار روز و کمبود چشمگیر این کالای اساسی در حال حاضر بیشتر از گذشته در سطح بازار نمایان است؛ این امر مهم سبب گله مندی مردم شده است اما مسوولان با بی‌محلی از کنار این موضوع رد شده و مانند گذشته بر طبل حل مشکلات می‌زنند اما در عمل برعکس این موضوع را نشان می‌دهند.

 عدم نظارت سبب شده هم اکنون مرغ غیر بومی کیلویی ۲۱ هزار و ۵٠٠ در بازار استان توزیع شود این امر مهم در حالی انجام می‌شود که مسوولان ارشد استان همواره بر عدم کمبود مرغ در بازار تاکید کرده و از رسانه‌ها می‌خواهند به این اخبار نادرست دامن نزنند.

برای حفظ مشتری مجبور به خرید مرغ کشتار روز کرمانشاه هستیم

جمالی یکی از مغازه داران ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: به دلیل کمبود مرغ در بازار و عدم توزیع کافی، مجبور به خرید مرغ کشتار روز کرمانشاه با عرضه ۲۱ هزار و ۵٠٠ تومان هستیم.

وی افزود: روزانه حدود ۲۵ کیلوگرم مرغ کشتار روز و برخی مواقع نیز کمتر از این میزان را دریافت می‌کنیم؛ برای حفظ مشتری مجبور به خرید مرغ کشتار روز کرمانشاه با قیمت بالا هستیم.

این مغازه دار ایلامی اضافه کرد: اگر مشتری تا قبل از ساعت 9 صبح جهت خرید مراجعه کرد مرغ دریافت می‌کند در غیر این صورت از خرید این کالای اساسی بی‌نصیب می‌شود.

کمبود مرغ سبب شده اکثر مشتری‌هایم را از دست بدهم

رضایی‌وند دیگر مغازه دار ایلامی، گفت: کمبود مرغ سبب شده اکثر مشتری‌هایم را از دست بدهم، آنان که برای خرید مرغ مراجعه می‌کنند، با دست خالی از سوپرماکت خارج می‌شوند و این موضوع سبب زیان بسیاری به ما مغازه دارن شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه صحبت‌های مسوولان استان با هم همخوانی ندارند، برخی از آنان از عدم کمبود مرغ سخن می‌گویند؛ اگر واقعا اینطور است پس چرا روزانه فقط ۱٠ الی ۱۲ عدد مرغ تحویل ما مغازه داران داده می‌شود.

مردم نگران کمبود مرغ کشتار روز در بازار نباشند!

جهانگیر رستم‌زاد سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصای استانداری ایلام ششم مهرماه سال جاری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام، گفت: مردم نگران کمبود مرغ کشتار روز در بازار نباشند زیرا این مشکل برطرف شده و اکنون هیچ مشکلی در راستای تامین مرغ وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۳۰۰ تن مرغ منجمد در انبارهای پشتیبانی امور دام استان موجود است و متناسب با نیاز مردم به بازار عرضه می‌شود؛ مردم حساسیت خاصی در این زمینه نداشته باشند.

روزانه حدود ۲۷ تن مرغ کشتار روز در ایلام توزیع می‌شود

عزیز قیصوری رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: روزانه حدود ۲۷ تن مرغ کشتار روز در استان ایلام توزیع می‌شود که از این تعداد ۱۸ الی ۲٠ تن توسط کشتارگاه مانشت و ۷ تن نیز مربوط به کشتارگاه زرین مرغ سیمره است.

وی افزود: در حال حاضر کمبود مرغ در سطح شهر ایلام وجود ندارد اما به دلیل عدم نظارت کافی از سوی دستگاه‌های مربوطه، ارائه این کالای اساسی با مشکل مواجه شده است.

کمبود مرغ در ایلام وجود ندارد

درخشنده رحیمی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: با وجود قیمت بالای نهاده‌های کشاورزی تولیدکنندگان بسیار متضرر شده‌اند و این امر باعث عدم ترغیب به جوجه ریزی شده است.

وی افزود: در حال حاضر کمبود مرغ در ایلام وجود ندارد و روزانه حدود 20 تن مرغ کشتار روز از طریق عاملین مجاز فروش در سطح استان توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی ایلام، گفت: کمبود نهاده‌ها به ویژه کنجاله سویا و گرانی آنها در بازار سبب شده که تولید کنندگان نسبت به کاهش جوجه ریزی اقدام و به دنبال آن  کاهش مرغ در بازار را شاهد خواهیم بود.

به گفته‌ی برخی مسوولان، عرضه مرغ با قیمت مصوب منحصرا در ایلام و عدم رعایت قیمت مصوب در سایر استان‌های کشور و انگیزه قاچاق به سایر استان‌ها را در این استان مرزی فراهم کرده که این امر مهمترین دلیل نایاب بودن مرغ شده است. 

انتهای پیام/ 970821/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول